Zmień lokalizację

Wybierz swoje miasto

Podaj swoją lokalizację, aby zobaczyć aktualną ofertę

zamknij

Twoja obecna lokalizacja:

Twoje poprzednie lokalizacje

Centrum prasowe

08.02.2018

Debiutujący pisarze i ilustratorzy na start! Rusza IV edycja konkursu Biedronki Piórko

Po 100 tys. zł czeka na debiutującego pisarza i ilustratora, którzy zwyciężą w tegorocznym konkursie Biedronki Piórko. Jego czwarta edycja ruszyła 8 lutego br. Sieć poszukuje autorów, którzy stworzą opowieść dla dzieci w wieku 4-10 lat. Książka następnie trafi na półki sklepów Biedronka. Według tegorocznych badań blisko 24 proc. ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatniego roku nie przeczytało żadnej książki. Konkurs Biedronki ma za zadanie wspierać debiutujących twórców oraz popularyzować czytelnictwo.

Piórko 2018 – zasady udziału

By wziąć udział w pierwszym etapie konkursu należy przesłać tekst literacki skierowany do dzieci w wieku od 4 do 10 lat, o objętości od 20 000 do 60 000 znaków do 20 marca br. Zgłoszenia należy przesyłać poprzez stronę:  http://piorko2018.biedronka.pl/.

- Poprzednie edycje konkursu Piórko cieszyły się dużym zainteresowaniem debiutantów i klientów sieci, co podkreśla, jak ważne jest to przedsięwzięcie. W trzech pierwszych odsłonach wpłynęło łącznie ponad 14 tys. 400 tekstów i kompletów ilustracji. Książki, które zostały dotąd wydane, sprzedały się w ponad 115 tys. egzemplarzy – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w JMP. Wśród autorów tekstów ubiegłorocznej edycji przeważały kobiety (71%) oraz osoby w przedziale wiekowym od 31. do 50. roku życia (52%).

W jury, które oceni nadesłane teksty, zasiadają znani eksperci, a wśród nich: Renata Piątkowska i Rafał Witek – autorzy książek dla dzieci, Agnieszka Karp-Szymańska – filolog polski i współzałożycielka portalu CzasDzieci.pl, dziennikarz Jarosław Gugała, a także przedstawiciel Jeronimo Martins Polska.

Do tej pory w ramach projektu ukazały się trzy książki: „Szary domek”, „Córka bajarza” i „Nieustraszony Strach na Wróble”. W tegorocznej, już czwartej, edycji projektu sieć Biedronka akcentuje walory edukacyjne książek w rozwoju intelektualnym dziecka.

Badania na temat czytelnictwa w Polsce

W tegorocznych badaniach poziomu czytelnictwa niemal 24% ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatniego roku nie przeczytało żadnej książki, a ponad 47% ani jednej książki nie kupiło . Jednocześnie respondenci są przekonani o dużej roli, jaką książki odgrywają w rozwoju najmłodszych. Ponad 53% badanych, mających dzieci do 15. roku życia, uważa, że pozwalają one ich pociechom lepiej i szybciej się rozwijać, a ponad 42% uważa, że w większym stopniu niż internet wpływają na edukację. Ponad 14% przyznaje, że ich dzieci wolą książki i audiobooki od gier komputerowych lub filmów, a ponad 15% deklaruje, że są one ulubioną rozrywką ich podopiecznych.


 
 
 

Jak wskazują ankietowani, ich dzieci najczęściej mają kontakt z książkami w szkole – taką odpowiedź wybrało 50% badanych. 43% deklaruje, że ich pociechy czytają w domu przed snem, 38% czyta w domu niezależnie od pory dnia, a 18% słucha w domu audiobooków. Tylko 4% najmłodszych ma kontakt z książką w czasie wakacji lub ferii. Z kolei 32% badanych deklaruje, że czyta swoim dzieciom na dobranoc.
 
 
Więcej o konkursie Piórko można znaleźć na stronie internetowej: www.piorko2018.biedronka.pl, natomiast pod adresem: https://we.tl/KLhQ8BRdP7   zamieszczony jest materiał filmowy na temat konkursu Piórko 2017.

BIURO PRASOWE
Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

Powrót do aktualności
Akceptuję

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, przy czym odbywa się to zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki, które możesz w każdej chwili zmienić. Jako Jeronimo Martins Polska S.A. używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie w celu umożliwienia prawidłowego działania strony oraz – jeśli się na to zgodzisz – także w innych celach, tj. reklamowych, do oceny wydajności serwisu oraz podniesienia jakości prezentowanych treści. Akceptacja lub brak zgody na wykorzystywanie plików cookie odbywa się za pomocą ustawień przeglądarki (które możesz zmienić klikając Konfiguruj). Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania serwisu

Analizy i ocena wydajności

Reklamowe pliki cookie

zapisz