Treść poniższego regulaminu jest już nieaktualna i została zastąpiona jego nową wersję. Link do aktualnej wersji regulaminu
https://www.biedronka.pl/regulamin-zwrotow-i-reklamacji-towarow-zakupionych-w-sklepie-biedronka
Regulamin zwrotów i reklamacji towarów zakupionych w sklepie Biedronka
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2019r. i zastępuje Regulamin zwrotów i reklamacji towarów zakupionych w sklepie Biedronka z dnia 1 marca 2017r.
Zwrot towarów pełnowartościowych
- Zwrot towarów pełnowartościowych i związana z tym wypłata gotówki może być dokonywana wyłącznie na podstawie oryginału dowodu zakupu w terminie 14 dni od daty zakupu.
- Klienci mogą dokonać zwrotu towarów pełnowartościowych zakupionych w sklepach Biedronka na terenie całego kraju w wybranym przez siebie sklepie, za wyjątkiem sklepów franczyzowych, a towar zakupiony w sklepach franczyzowych może zostać zwrócony wyłącznie w sklepie, w którym dokonano zakupu. Aktualna lista sklepów franczyzowych dostępna jest na stronie www.biedronka.pl/sklepy a informacja o zakupie dokonanym w sklepie franczyzowym znajduje się na dowodzie zakupu. Zwrot może być dokonany za wyjątkiem następujących artykułów:
- Wszystkie artykuły spożywcze (w tym dziecięce)
- Kwiaty (doniczkowe, cięte, krzewy i drzewka)
- Alkohol i papierosy
- Środki higieny osobistej (papier toaletowy, podpaski, pieluchy itp.)
- Tablety, telefony komórkowe, komputery, pendrive oraz karty pamięci, kamery oraz aparaty, nawigacje GPS, konsole do gier, urządzenia z możliwością zapisu danych
- Kosmetyki i chemia gospodarcza
- Książki oraz czasopisma
- Doładowania telefonów komórkowych
- Gry komputerowe, oprogramowanie komputerowe i płyty
- Bielizna, skarpetki, rajstopy , stroje kąpielowe
- Zwrotu towaru pełnowartościowego dokonać można wyłącznie po spełnieniu łącznie wszystkich poniższych warunków:
- Klient posiada oryginał dowodu zakupu
- Zwracany towar jest w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu fabrycznym
- Zwracany towar nie posiada śladów użytkowania
- Zwracany towar jest kompletny
- Zwracany towar posiada oryginalne metki (dotyczy towarów tekstylnych)
- Za zwrócony towar Klient otrzymuje jego równowartość, tożsamą z kwotą na przedłożonym dowodzie zakupu, który należy zachować w sklepie.
- Jeżeli Klient zgłasza chęć wymiany towaru pełnowartościowego, a produkt spełnia powyższe warunki i jest dostępny w sklepie, można dokonać wymiany produktu na inny o tym samym indeksie (wymianie nie podlegają towary wskazane w punkcie 2 a j).
- Istnieje możliwość zwrotu gotówki za niezużyte doładowanie prepaid tylko w przypadku, gdy:
- pracownik sklepu błędnie nabije wartość lub sieć doładowania,
- kod doładowań jest nieczytelny, zamazany lub nastąpi uszkodzenie doładowania przez pracownika sklepu. - Sklep Biedronka zastrzega sobie prawo do nieprzyjmowania zwrotów towarów niespełniających wyżej wymienionych zasad.
Reklamacje towarów niepełnowartościowych/wadliwych
- Klienci mogą dokonać reklamacji towarów niepełnowartościowych zakupionych w sklepach Biedronka na terenie całego kraju w wybranym przez siebie sklepie, za wyjątkiem sklepów franczyzowych, a towar niepełnowartościowy zakupiony w sklepach franczyzowych może zostać zareklamowany wyłącznie w sklepie, w którym dokonano zakupu. Aktualna lista sklepów franczyzowych dostępna jest na stronie www.biedronka.pl/sklepy a informacja o zakupie dokonanym w sklepie franczyzowym znajduje się na dowodzie zakupu. Reklamacja można zostać dokonana na protokole reklamacyjnym dostępnym w sklepie lub na własnym arkuszu papieru (osobiście lub listownie na adres sklepu), Reklamacje mogą być także zgłaszane bezpośrednio do Biura Obsługi Klienta sieci sklepów Biedronka:
- 800 080 010*
(z telefonu stacjonarnego)
lub
(22) 205 33 00**
(z telefonu komórkowego
lub z zagranicy) - bok@biedronka.pl
* połączenie bezpłatne, ** opłata za połączenie według taryf/cenników operatorów
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady produktów zgodnie z regulacjami wskazanymi w Kodeksie cywilnym, w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego.
- Przy składaniu reklamacji Klient powinien wskazać: podstawę reklamacji (rękojmia/gwarancja), imię i nazwisko, dane kontaktowe, datę zakupu, cenę zakupu, nazwę produktu, opis wady, datę/czas ujawnienia wady, swoje żądanie. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Reklamacje wadliwych produktów mogą być składane na podstawie rękojmi lub gwarancji (jeśli produkt jest objęty gwarancją).
- Składając reklamację z tytułu rękojmi, Klient może:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży (zwrot gotówki), chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy produkt na wolny od wad albo wadę taką usunie; obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość produktu z wadą pozostaje do wartości produktu bez wady. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada produktu jest nieistotna;
- żądać wymiany produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest zobowiązany wymienić wadliwy produkt na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta;
- z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu cywilnego.
- Klient, będący konsumentem, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie produktu do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
- Reklamacje na podstawie rękojmi mogą być składane jeżeli wada fizyczna produktu zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania produktu Klientowi.
- W przypadku reklamacji z tytułu rękojmi roszczenie o usunięcie wady lub wymianę produktu na nowy przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku, gdy Klient jest konsumentem bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w pkt. 7.
- W terminach określonych w pkt. 8 Klient może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny. Jeżeli Klient żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady. Jeżeli termin przydatności produktu do użycia kończy się po upływie dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi, sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne produktu stwierdzone przed upływem tego terminu.
- Reklamacje na podstawie gwarancji mogą być składane u gwaranta lub w sklepie, w terminie wskazanym w dokumencie gwarancyjnym.
- W celu ułatwienia i przyspieszenia procesu rozpatrywania reklamacji zaleca się dostarczenie przez Klienta wadliwego produktu do sprzedawcy oraz przedłożenie dokumentu potwierdzającego dokonanie sprzedaży – w szczególności paragonu (oryginału lub kopii), faktury VAT, potwierdzenia zawarcia transakcji.
- W przypadku reklamacji z tytułu rękojmi - sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient jest konsumentem, złożył reklamację z tytułu rękojmi i zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- Jeronimo Martins Polska S.A. wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązywanie sporów z konsumentami w zakresie reklamacji towarów niepełnowartościowych w trybie przewidzianym w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z 2016 r., poz. 1823). W razie zaistnienia sporu wynikającego z niniejszej reklamacji lub pozostającego w związku z nią, konsument może skierować wniosek o wszczęcie postępowania do Inspekcji Handlowej (http://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html), bądź wytoczyć powództwo przed właściwy sąd powszechny.
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2019 r. i zastępuje Regulamin zwrotów i reklamacji zakupionych w sklepie Biedronka z dnia 1 marca 2017.
Aktualizacja: 21.10.2020
Powrót do komunikatów