Biedronka

Pobierz aplikację i oszczędzaj!

biedronka home

Twój sklep

Wybierz swój sklep
i sprawdź aktualną ofertę

Twoje ostatnie lokalizacje:

    Centrum prasowe

    06.06.2016

    Poznaliśmy autorkę najlepszego tekstu literackiego w konkursie sieci Biedronka Piórko 2016

    Spośród ponad 4 300 prac literackich zgłoszonych w pierwszym etapie drugiej edycji konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” jury wybrało tę najlepszą. Autorką zwycięskiego tekstu dla dzieci została pani Monika Radzikowska, która otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. złotych. Wybór zwycięskiej opowieści zainaugurował drugi etap konkursu kierowany do ilustratorów.

    Zwycięski tekst i ilustracje zostaną opublikowane w postaci książki, która trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka 28 listopada br. Opiekę redakcyjną i wydawniczą nad projektem pełni Wydawnictwo Zielona Sowa.

    Proces weryfikacji nadesłanych w pierwszym etapie konkursu prac był kilkustopniowy. Najpierw Kapituła Opiniująca, złożona z redaktorów Wydawnictwa Zielona Sowa, wybrała 100 najbardziej obiecujących tekstów. Następnie spośród nich każdy członek Kapituły Nagrody w Kategorii „Tekst” wskazał maksymalnie 10 najciekawszych prac. Wyboru zwycięskiej pracy dokonano podczas finalnych obrad Kapituły Nagrody, które odbyły się 6 maja. Jurorzy przy ocenie tekstów brali pod uwagę: warstwę językową, w tym jej poprawność, jakość artystyczną, oryginalność oraz dopasowanie do możliwości poznawczych dziecka w wieku od 4 do 10 lat.

    Za autorkę najlepszego tekstu literackiego uznano pochodzącą z Ząbek panią Monikę Radzikowską. W ocenie członków Kapituły Nagrody w kategorii „Tekst” jej praca umiejętnie odświeża formułę klasycznej baśni. Autorka zgrabnie operuje rozpoznawalnymi w baśni motywami – dzięki temu czytelnik bez trudu dostrzeże mądrość zaklętą w tej opowieści. Wyraziście zarysowane charaktery, dynamiczna akcja i klarowna konstrukcja ułatwia dzieciom podążanie za historią. Obrazowy język kreuje baśniowy świat, poruszając wyobraźnię i budząc emocje. Wartościowe i optymistyczne przesłanie może być punktem wyjścia do rozmowy z dzieckiem na temat konieczności podejmowania prób i przezwyciężania własnych lęków, jednocześnie prowadząc małego czytelnika ku samodzielnemu odkryciu uniwersalnych prawd i zachęcając do kierowania się nimi we własnym życiu.

    W tegorocznej edycji konkursu w Kapitule Nagrody w Kategorii „Tekst” zasiedli: Katarzyna Szestak – laureatka pierwszej edycji konkursu, Agnieszka Karp-Szymańska – filolog polski, współtwórca i prezes zarządu Grupy CzasDzieci.pl, Renata Piątkowska – autorka książek dla dzieci i młodzieży, Jarosław Gugała – znany dziennikarz, Rafał Witek – autor powieści, opowiadań i wierszy dla najmłodszych czytelników, a także przedstawiciel sieci Biedronka.

    Ogłoszenie laureata pierwszego etapu konkursu „Piórko 2016” zainaugurowało drugi etap kierowany do ilustratorów. Prace obrazujące zwycięski tekst literacki można zgłaszać do 18 lipca br. Na laureata w kategorii „Ilustracje”, którego poznamy 25 sierpnia, czeka równie atrakcyjna nagroda finansowa w wysokości 100 tysięcy złotych. W Kapitule Nagrody w Kategorii „Ilustracje” zasiądą: Bohdan Butenko – wybitny ilustrator książek, laureat wielu nagród polskich i zagranicznych, Katarzyna Nowowiejska – absolwentka malarstwa, autorka ilustracji do książek, tworząca aplikacje mobilne i filmy animowane, Aleksandra Krzanowska – autorka ilustracji do podręczników i wydawnictw edukacyjnych, Elżbieta Śmietanka-Combik – ilustratorka podręczników szkolnych i książek dla dzieci, Natalia Jabłońska – laureatka pierwszej edycji konkursu, a także przedstawiciel sieci Biedronka.

    Konkurs „Piórko. Nagroda Biedronka za książkę dla dzieci to projekt sieci sklepów Biedronka, będący odpowiedzią na społeczny problem, jakim jest odchodzenie od zwyczaju czytania. W tym roku szczególny akcent został położony na podkreślenie roli literatury w umacnianiu i rozwijaniu relacji w rodzinie. Konkurs ma na celu także promocję debiutujących autorów i ilustratorów. Honorowy patronat nad inicjatywą sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

    Szczegóły konkursu „Piórko 2016”, jego harmonogram i regulamin są dostępne na dedykowanej stronie internetowej www.piorko2016.biedronka.pl.

    BIURO PRASOWE
    Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

    Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

    Powrót do aktualności