Biedronka

Pobierz aplikację i oszczędzaj!

biedronka home

Twój sklep

Wybierz swój sklep
i sprawdź aktualną ofertę

Twoje ostatnie lokalizacje:

    Centrum prasowe

    Jeszcze tylko przez tydzień można zgłaszać swoje prace w konkursie Biedronki Piórko 2015
    10.04.2015

    Jeszcze tylko przez tydzień można zgłaszać swoje prace w konkursie Biedronki Piórko 2015

    Już tylko 7 dni pozostało do końca pierwszego etapu konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Do 21 kwietnia br. można przesyłać prace literackie, z których wyłoniony zostanie najlepszy tekst dla dzieci w wieku 4-10 lat. Do tej pory wpłynęło prawie 700 prac. Ogłoszenie wyników pierwszego etapu konkursu nastąpi 11 czerwca br. – wtedy poznamy zwycięski tekst, który stanie się kanwą dla etapu dla ilustratorów.

    Projekt „Piórko 2015. Konkurs Biedronki za książkę dla dzieci” to inicjatywa sieci Biedronka mająca na celu zarówno popularyzację czytelnictwa  wśród najmłodszych, jak i wsparcie debiutujących artystów. Pomysł na projekt zrodził się w odpowiedzi na postępujący spadek czytelnictwa oraz malejące zainteresowanie książkami wśród najmłodszych odbiorców – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. Relacji Zewnętrznych i CSR.

    Konkurs „Piórko 2015”, w którym najlepszy debiutujący pisarz i grafik otrzymają nagrody w wysokości 100 tys. zł każdy, a nagrodzona książka w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy sztuk trafi na półki sklepów Biedronka, cieszy się wielką popularnością. Do tej pory zgłoszonych do udziału zostało już prawie 700 prac literackich. Pozostali autorzy, którzy chcą wziąć udział w konkursie, mogą przesyłać swoje teksty o objętości od 20 tys. do 60 tys. znaków kierowane do dzieci w wieku od 4 do 10 lat jeszcze tylko do 21 kwietnia br. Wyniki pierwszego etapu będą znane 11 czerwca br. Wtedy też rozpocznie się druga część konkursu kierowana do ilustratorów.

    W obu etapach najlepsze prace zostaną wyłonione przez Kapituły Nagrody, czyli cenionych przedstawicieli świata literatury dziecięcej, wśród których zasiadają  m.in. Bohdan Butenko - ilustrator książek dla dzieci, Rafał Witek - autor opowieści, wierszy i słuchowisk radiowych dla dzieci czy Agnieszka Karp-Szymańska – współzałożycielka popularnego portalu CzasDzieci.pl, przewodnicząca Kapituły Nagrody w kategorii „Tekst”.

    - We współczesnym świecie kultura, w tym literatura, powinny wychodzić tam, gdzie są ludzie, gdzie robią zakupy, bawią się, gdzie spędzają czas. I to jest właśnie taka inicjatywa. Jeżeli rodzice w trakcie zakupów na kolację kupi książkę dla dzieci, a ta książka będzie dobrej jakości, to myślę, że to będzie duży sukces – podsumowuje Karp-Szymańska. – Poza tym wszyscy chcemy, żeby nasze dzieci były mądre i szczęśliwe. A żeby były mądre, to przede wszystkim muszą czytać. Wydaje mi się, że to, co razem robimy, wpłynie bardzo pozytywnie na poziom czytelnictwa i popularyzację książek dla dzieci. Dzieci czytające to dzieci uśmiechnięte, z dużą wyobraźnią – dodaje Arek Jakimiuk, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Wydawnictwa Zielona Sowa, które wyda zwycięską książkę.

    Szczegóły konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci“ oraz jego regulamin są dostępne na dedykowanej stronie internetowej www.piorko2015.biedronka.pl. Należy jednak zaznaczyć, że w konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie, zamieszkałe na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, których prace literackie lub graficzne nigdy wcześniej nie były publikowane*. Każdy uczestnik może zgłosić prace w jednej lub w obu kategoriach.

    Od 2009 roku sieć Biedronka prowadzi regularną sprzedaż książek. Wśród nich znajdują się klasyki literatury, a także prace współczesnych, nagradzanych autorów, m.in. jesienią zeszłego roku w sprzedaży dostępne były książki, które nominowane zostały do nagrody Nike w 2014 roku.

    * Regulamin konkursu wskazuje prace, które nigdy wcześniej nie były publikowane w drukach lub wydawnictwach oznaczonych numerami ISBN lub ISSN, w szczególności książki, czasopisma, ebooki, audiobooki. 

    BIURO PRASOWE
    Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

    Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

    Powrót do aktualności