Przez trzy dekady Biedronka była kształtowana przez miliony ludzi w całej Polsce - od pracowników po dostawców, od partnerów biznesowych po klientów.
W 2025 roku świętujemy historie tych, którzy sprawili, że to wszystko było możliwe, i tych, którzy sprawią, że Biedronka będzie latać wysoko przez kolejne lata.
Na tej stronie można znaleźć zbiór wyjątkowych rozmów
z osobami, które odegrały kluczową rolę w sukcesie Biedronki
i Polski, ponieważ ich drogi są niezaprzeczalnie splecione
w ostatnich 30 latach.
Wspomnienia wybitnych przedstawicieli życia publicznego oraz strategicznych dostawców pokazują zewnętrzną perspektywę
i dowodzą prawdziwej siły i wpływu Biedronki.
Kliknij na poszczególne zdjęcie, aby obejrzeć odpowiedni wywiad.
1995
Otwarcie pierwszego sklepu Biedronka
1997
Jerónimo Martins przejmuje sklepy Biedronka
Wprowadzenie na rynek pierwszego produktu marki własnej - piwa VIP
1998
2004
Biedronka po raz pierwszy zostaje Superbrandem
2006
Rozpoczęcie zbiórki żywności w Biedronce
2007
1 000 sklepów
Rozpoczęcie współpracy z Caritas podczas festynów rodzinnych organizowanych z okazji Dnia Dziecka
2008
Przejęcie sieci sklepów Plus
2013
2010
Biedronka oficjalnym sponsorem Polskiego Związku Piłki Nożnej
Uruchomienie Akademii Zdrowia Biedronki dla pracowników
2015
Pierwsza edycja nagrody Biedronki za książkę dla dzieci "Piórko"
Pierwsza akcja lojalnościowa w Biedronce - Gang Świeżaków
2016
2019
3 000 sklepów
Fabryka świeżych zup w Brwinowie rozpoczyna działalność
2017
2020
Rozpoczęcie działalności przez Fundację Biedronki
2021
Biedronka głównym sponsorem Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Uruchomienie dostaw BIEK q-commerce
2022
Biedronka, Grupa Jerónimo Martins i Fundacja Biedronki przekazują prawie 65 mln zł na wsparcie uchodźców z Ukrainy
Uruchomienie Biedronka Home
Ponad 1000 sklepów z panelami fotowoltaicznymi na dachach
2024
2025
30 lat historii
Od naszych pierwszych sklepów w Poznaniu i okolicach w 1995 roku do jednej z najbardziej zaufanych marek w Polsce. Każdy kamień milowy był wspólnym krokiem do przodu. Oto niektóre z kluczowych momentów naszej historii.
4 000 sklepów
2026
Po trzech dekadach działalności nasza sieć nie tylko wyznacza standardy handlu detalicznego, ale także pozostaje największym pracodawcą w kraju i kluczowym segmentem operacyjnym Grupy, zatrudniającym ponad 85 000 pracowników.
3 829
sklepów
17
centrów dystrybucyjnych
5 milionów
klientów dziennie
1 300
miast i wsi
85 000
pracowników
94%
produktów od polskich dostawców
Anna Sierpińska
Była Członkini Zarządu sieci Biedronka
Była pracownica Elektromis – firmy sprzedanej Jerónimo Martins w 1995 roku. Jako tłumaczka wybrana do udziału w negocjacjach między Jerónimo Martins a Mariuszem Świtalskim, Anna była bezpośrednim świadkiem poważnych zmian, jakie zaszły w firmie pod nowym właścicielem. Przez 20 lat zajmowała kluczowe stanowiska w Biedronce, gdzie wniosła cenny wkład w budowanie wartości i siły marki.
WATCH VIDEO
Bartosz Goździk
Dyrektor Handlowy, Biedronka
Dołączył do Biedronki w 2005 roku, zaczynając jako kupiec i dyrektor kategorii w dziale zakupów. Pracował również dla Grupy w Portugalii, wchodząc w skład zespołu Global Sourcing. Po powrocie do Biedronki jest obecnie jednym z dyrektorów handlowych firmy.
WATCH VIDEO
Dariusz Sapiński
Prezes spółdzielni Mlekovita
Mlekovita, zaufany partner sieci Biedronka od trzech dekad, rozpoczęła współpracę w 1998 roku. Znana ze swojej innowacyjności, jakości i niezawodności, firma Mlekovita rozwijała się wraz z siecią Biedronka, dostosowując się do zmieniających się potrzeb konsumentów i przyczyniając się do sukcesu nowoczesnej dystrybucji spożywczej w Polsce. Partnerstwo opiera się na wzajemnym zaufaniu, wspólnych ambicjach i dążeniu do ciągłego doskonalenia.
WATCH VIDEO
Dorota Wrotek-Gut
Dyrektor Marketingu, Biedronka
Dorota dołączyła do Biedronki w 2004 roku i odegrała kluczową rolę w budowaniu świadomości marki, opowiada o ewolucji strategii marketingowych na przestrzeni dziesięcioleci i wspomina jak powstały niektóre z najbardziej pamiętnych kampanii reklamowych.
WATCH VIDEO
Grzegorz Kołodko
Wicepremier Rządu RP (1994-1997, 2002-2003)
Wybitny ekonomista, odpowiedzialny za „strategię dla Polski” w 1994 r. Były wicepremier i minister finansów Polski oraz założyciel TIGER (Transformation, Integration, and Globalization Economic Research) na Uniwersytecie Koźmińskiego. Jest uznany na arenie międzynarodowej za swój wkład w transformację gospodarczą oraz opracowanie koncepcji „Nowego Pragmatyzmu”.
WATCH VIDEO
Grzegorz Pytko
Dyrektor Działu Zakupów, Biedronka
Pracując dla sieci Biedronka od ponad 20 lat, Grzegorz opowiada o tym, jak bardzo dzisiejsza Biedronka różni się od tej z początku XXI wieku, a także o tym, jak determinacja sieci w dotrzymywaniu obietnicy bycia liderem cenowym zapewniła jej czołową pozycję na polskim rynku handlu spożywczego.
WATCH VIDEO
Jan Krzysztof Bielecki
Premier Rządu RP w 1991 r.
Polityk i ekonomista, ważny członek Kongresu Liberalno-Demokratycznego(KLD), pro-rynkowej partii politycznej założonej w Gdańsku w 1990 r., wywodzącej się z liberalnego skrzydła ruchu Solidarność. W 1991 r. pełnił funkcję premiera Polski, później prezesem Banku Pekao oraz prezesem Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych a w latach 2009-2015.
WATCH VIDEO
Jerzy Hausner
Wicepremier Rządu RP (2003-2005)
Ekonomista, naukowiec i polityk. Członek Rady Polityki Pieniężnej w latach 2010–2016. Były wicepremier i minister w wielu polskich rządach, pełniący funkcje związane z polityką pracy, gospodarką i polityką społeczną. Zasiadał w Sejmie (2001–2005) oraz pełnił funkcje doradcze i kierownicze w zakresie reform rządowych. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego i Polskiej Akademii Nauk. Od 2020 r. członek Rady Fundacji Biedronka.
WATCH VIDEO
Joanna Lukosek-Mendel
Dyrektor Operacyjny i Rozwoju Biznesu, Biedronka
Dołączyła do Biedronki w 2006 roku i przez prawie dwie dekady pracowała dla firmy i grupy Jerónimo Martins w wielu obszarach, w tym w logistyce, łańcuchu dostaw i handlu. Obecnie pełni funkcję dyrektora operacyjnego firmy.
WATCH VIDEO
Justyna Szymani
Dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej, Biedronka
Justyna pracuje w Biedronce od 21 lat. Jest dyrektorem ds. rozwoju i kontroli jakości marek własnych i opowiada o znaczeniu partnerstwa z dostawcami marek własnych, podkreślając, jak niektóre marki własne Biedronki stały się prawdziwymi liderami rynku.
WATCH VIDEO
Kamila Frąckowiak-Jankowski
Dyrektor ds. e-commerce, Biedronka
Kamila dołączyła do Biedronki w 2017 roku jako stażystka w dziale zarządzania i była częścią zespołu, który uruchomił BIEK, ultraszybką usługę dostawy artykułów spożywczych tej marki. Obecnie kieruje działem e-commerce Biedronki, realizując jej misję zapewnienia wygody i bliskości, zawsze w najniższej cenie.
WATCH VIDEO
Katarzyna Scheer
Prezeska Fundacji Biedronki
Dzięki ponad dwudziestoletniemu doświadczeniu w zarządzaniu Katarzyna przez cztery lata pełniła funkcję dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka, a od 2020 roku jest prezeską Fundacji Biedronka, której głównym celem jest pomoc potrzebującym osobom starszym w Polsce.
WATCH VIDEO
Krzysztof Kołodziej
Dyrektor Operacyjny, Biedronka
Krzysztof pracuje w Biedronce od 1999 roku, a teraz jest dyrektorem operacyjnym w Brzegu. Dzięki ponad dwudziestoletniemu doświadczeniu ma głębokie zrozumienie dla wytrwałości, zaangażowania i ciężkiej pracy, które są motorem ciągłego rozwoju i sukcesu Biedronki.
WATCH VIDEO
Leszek Balcerowicz
Wicepremier Rządu RP (1989-1991, 1997-2001)
Dwukrotnie pełnił funkcję wicepremiera i ministra finansów (w latach 1989–1991 oraz 1997–2001), odgrywając kluczową rolę w transformacji Polski z gospodarki centralnie planowanej do systemu wolnorynkowego. Jako twórca przełomowego planu Balcerowicza przeprowadził śmiałe reformy, które ustabilizowały gospodarkę i położyły podwaliny pod rozwój Polski. W latach 2001–2007 pełnił funkcję prezesa Narodowego Banku Polskiego.
WATCH VIDEO
Luis Amaral
Dawniej Jeronimo Martins, obecnie Przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy Eurocash
Luís Amaral, pionier polskiej branży detalicznej, kierował pierwszym zespołem Jerónimo Martins w Polsce, odgrywając kluczową rolę w rozpoczęciu działalności firmy. Jako główny portugalski partner w rozmowach z Mariuszem Świtalskim, reprezentując stronę rodziny właścicieli, z pierwszej ręki obserwował śmiałą i pełną przygód podróż, której celem było wprowadzenie portugalskiej wizji biznesowej na szybko zmieniający się rynek.
WATCH VIDEO
Luís Araújo
CEO, Biedronka
Pełniąc funkcję dyrektora generalnego Biedronki od prawie dziesięciu lat, Luís otrzymał „specjalne zadanie” przywrócenia Biedronce wzrostu po krótkim okresie stagnacji. Poprowadził firmę przez niezwykłe wyzwania, takie jak pandemia COVID-19 i okres inflacji, znany z tego, że zawsze dokładał wszelkich starań, aby osiągnąć zamierzone cele. Pod jego kierownictwem firma wzmocniła swojego „ducha walki”, odzyskała impet i zbudowała potencjał, aby przekraczać granice.
WATCH VIDEO
Łukasz Kaminiarz
Luke's Tomatoes, właściciel
Łukasz Kaminiarz jest kluczowym partnerem sieci Biedronka od ponad dwóch dekad, począwszy od odmiany czerwonych pomidorów Grace. Jego gospodarstwo jako pierwsze w Polsce rozpoczęło specjalną produkcję pomidorów gałązkowych (Pomidor Gałązka Luz) dla sieci Biedronka, zastępując tradycyjne pomidory okrągłe. Jest on również wyłącznym dostawcą pomidorków koktajlowych Belido, dostępnych wyłącznie w sklepach Biedronka. Jego wieloletnia współpraca odzwierciedla innowacyjność, zaufanie i wspólny rozwój, a jego działalność ewoluuje wraz z rozwojem sieci Biedronka w kategorii świeżych produktów spożywczych.
WATCH VIDEO
Maciej Krupiński
Prezes Zarządu, U Jędrusia
Rodzinna firma z 100% polskim kapitałem, „u Jędrusia”, rozpoczęła współpracę z Biedronką w 2008 roku, początkowo dostarczając mrożone pierogi. Z biegiem lat asortyment został rozszerzony, odzwierciedlając ukierunkowanie na jakość i innowacyjność. Firma, założona w 1980 roku przez Marię i Andrzeja Krupińskich, jest obecnie prowadzona przez drugie pokolenie, Macieja i Katarzynę Krupińskich. Od pojedynczego zakładu w Morawicy do powierzchni produkcyjnej ponad 30 000 m², „u Jędrusia” rozwijała się wraz z Biedronką, kierując się zaufaniem, ambicją i pasją do polskiej tradycji kulinarnej.
WATCH VIDEO
Maciej Łukowski
CEO, Biedronka Slovakia
Maciej, który pracuje w Jerónimo Martins od ponad 25 lat, w tym sześć lat w Portugalii, odegrał kluczową rolę w rozwoju sieci Biedronka w Polsce. Obecnie kieruje pierwszą międzynarodową ekspansją firmy i oferuje unikalną perspektywę na ten historyczny kamień milowy – co on oznacza dla marki, które elementy DNA Biedronki można z powodzeniem powielić za granicą i jak wyobraża sobie jej przyszłość poza granicami kraju.
WATCH VIDEO
Marek Kopyto
Prezes Zarządu, Kilargo
Kilargo jest zaufanym partnerem sieci Biedronka od 2007 roku. Początkowo firma produkowała tylko trzy rodzaje lodów, a obecnie oferuje ponad 50 smaków i formatów. Dzięki tej współpracy firma nieustannie inwestuje w technologie, moce produkcyjne i pozycję lidera w swojej kategorii, dzięki czemu Marletto stało się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek lodów w Polsce.
WATCH VIDEO
Marek Złakowski
Dyrektor ds. Rozwoju Relacji z Klientem i Cyfryzacji w sieci Biedronka
Marek dołączył do Biedronki w 1997 roku jako stażysta, a obecnie kieruje wszystkimi obszarami działalności cyfrowej, w tym analityką, aplikacją mobilną, Biedronka Home i BIEK. Dzięki prawie 30-letniemu stażowi w firmie, jego kariera zawodowa oferuje unikalną perspektywę na ewolucję Biedronki — łącząc jej początki z cyfrową przyszłością i odzwierciedlając niezmienne poczucie gotowości i zdolności adaptacyjnych marki.
WATCH VIDEO
Mariusz Panufnik
Dyrektor Handlowy, Biedronka
Mariusz dołączył do Biedronki w 2001 roku i obecnie pełni funkcję jednego z dyrektorów handlowych. Wcześniej był dyrektorem operacyjnym. Jego kariera pokazuje, jak rozwój zawodowy w Biedronce zależy od umiejętności dostosowywania się, otwartości na zmiany i pokonywania różnych wyzwań, które są cechami charakterystycznymi dynamicznej kultury firmy.
WATCH VIDEO
Mikołaj Gala
Dyrektor Działu Zakupów, Biedronka Slovakia
Mikołaj, przedstawiciel nowego pokolenia kierownictwa wyższego szczebla, jest odpowiedzialny za kształtowanie strategii handlowej sieci Biedronka na Słowacji. Wnosi świeże spojrzenie na wyzwanie, jakim jest stworzenie oferty, która spełnia obietnicę marki Biedronka, a jednocześnie odpowiada oczekiwaniom słowackich konsumentów.
WATCH VIDEO
Paweł Stolecki
Dyrektor Operacyjny i Członek Zarządu sieci Biedronka
Z ponad 25-letnim stażem w Biedronce, gdzie zajmował różne stanowiska kierownicze w dziale operacyjnym, Paweł uosabia dyscyplinę, odporność i głęboko zakorzenionego polskiego ducha, które charakteryzują kierownictwo firmy. Jego kariera odzwierciedla dumę i determinację stojącą za 30 latami nieustannego rozwoju i sukcesów Biedronki.
WATCH VIDEO
Paweł Włodarczyk
Dyrektor Operacyjny Makroregionu, Biedronka
Paweł pracuje w Biedronce od 1998 roku, a obecnie pełni funkcję dyrektora operacyjnego na Makroregionie Zachód. Cieszy się powszechnym szacunkiem w całej firmie i dzieli się cennymi spostrzeżeniami na temat siły kultury i przywództwa Biedronki oraz kluczowych czynników decydujących o jej długotrwałym sukcesie.
WATCH VIDEO
Pedro Soares dos Santos
Prezes Zarządu i CEO Grupy Jerónimo Martins
Brał udział w podjęciu strategicznej decyzji o zainwestowaniu w Polsce i wycofaniu się z Brazylii, gdy kryzys finansowy dotknął Grupę. Na początku XXI wieku przeniósł się do Polski, odgrywając kluczową rolę w zmianie sytuacji biznesowej. Od kwietnia 2010 r. pełni funkcję dyrektora generalnego Grupy Jerónimo Martins, a od grudnia 2013 r. jest również przewodniczącym rady dyrektorów.
WATCH VIDEO
Piotr Jutkiewicz
Prezes Zarządu, BEWA
BEWA jest producentem wody i innych napojów, który współpracuje z Biedronką od 1998 roku. Współpraca rozpoczęła się od wody Oaza w butelkach o pojemności 1,5 l i 5 l. Do 2025 roku, wspólnie z Biedronką, wprowadziła na rynek 160 różnych produktów, w tym soki NFC, z których kilkadziesiąt pozostaje w stałej ofercie Biedronki.
WATCH VIDEO
Tadeusz Leszczyński
Były Dyrektor ds. Kultury Organizacyjnej i Przywództwa, Biedronka
Dzięki wieloletniej karierze w sieci Biedronka, w tym pełnieniu kluczowych funkcji w dziale operacyjnym oraz okresowi pracy w Jerónimo Martins w Portugalii, Tadeusz posiada dogłębną wiedzę na temat wartości i ewolucji firmy. Jego silna emocjonalna więź z Jerónimo Martins odzwierciedla jego zaangażowanie w kulturę Grupy.
WATCH VIDEO
Tomasz Wielgomas
Członek zarządu, Dawtona
Dawtona to polska firma rodzinna z ponad 30-letnią tradycją, z siedzibą w Błoniu pod Warszawą. Zajmuje się przetwórstwem świeżych owoców i warzyw pochodzących z własnych upraw. Dawtona dostarcza produkty do sieci Biedronka od samego początku, od momentu otwarcia pierwszego sklepu w 1995 roku. Pierwszym produktem był koncentrat pomidorowy 70 g.
WATCH VIDEO
Wojciech Józefowski
Dyrektor Operacyjny, Biedronka
Jako jeden z nielicznych pracowników, którzy są z Biedronką od samego początku, Wojciech ma wyjątkowe spojrzenie na to, co trzeba zrobić, żeby nadążyć za szybko zmieniającą się firmą. Jego historia pokazuje determinację, zdolność dostosowywania się i dumę, które napędzały rozwój Biedronki od początku aż do zdobycia pozycji lidera na rynku.
WATCH VIDEO
Wojciech Kozar
Dyrektor Handlowy, Biedronka
Wojciech pracuje w Biedronce od 2007 roku i jest jednym z kluczowych pracowników firmy w obszarze handlowym. Nadzoruje takie kategorie jak nabiał, wędliny i produkty konserwowe. Jest powszechnie szanowany za swoją głęboką wiedzę specjalistyczną w zakresie rozwoju marek własnych, które stanowią istotny filar oferty Biedronki.
WATCH VIDEO
Zbigniew Chołyk
Prezes Zarządu, Stryjno Sad
Stryjno Sad dostarcza jabłka do sieci Biedronka od 2001 roku, budując długotrwałą współpracę opartą na jakości, niezawodności i wspólnym rozwoju. W 2021 roku Stryjno Sad we współpracy z Biedronką i Fresh Forward wprowadziło na rynek polski ekskluzywną odmianę Magic Star, za co w 2024 roku otrzymało nagrodę Modern Retail Award.
WATCH VIDEO
Jakub Kamiński
Reprezentant Polski w Piłce Nożnej
Jakub, reprezentant Polski w piłce nożnej, w której, licząc z występami młodzieżowymi, ma już na koncie kilkadziesiąt występów i pierwsze bramki. Dzieli się przemyśleniami na temat tego, czym jest zaufanie i jak ważna jest współpraca z takimi sponsorami jak Biedronka.
WATCH VIDEO
Otwarcie pierwszego sklepu Biedronka
Jerónimo Martins przejmuje sklepy Biedronka
Premiera pierwszego produktu marki własnej - piwa VIP
Biedronka po raz pierwszy zostaje Superbrandem
Ruszają zbiórki żywności w Biedronce
Rozpoczęcie współpracy z Caritas podczas festynów rodzinnych z okazji Dnia Dziecka
1 000 sklepów
Przejęcie sieci sklepów Plus
Biedronka oficjalnym sponsorem Polskiego Związku Piłki Nożnej
Pierwsza edycja nagrody Biedronki za książkę dla dzieci "Piórko"
Fabryka świeżych zup w Brwinowie rozpoczyna działalność
3 000 sklepów
Rozpoczęcie działalności przez Fundację Biedronki
Biedronka głównym sponsorem Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Uruchomienie dostaw BIEK q-commerce
Biedronka, Grupa Jerónimo Martins i Fundacja Biedronki przekazują prawie 65 mln zł na wsparcie uchodźców z Ukrainy
Rusza Biedronka Home
Ponad 1000 sklepów z panelami fotowoltaicznymi na dachach
30 lat historii
Pierwsza akcja lojalnościowa w Biedronce - Gang Świeżaków
4 000 sklepów
Copyright 2025 Jeronimo Martins Polska S.A.
Serwis w wersji dla osób niewidomych i niedowidzących