„Córka bajarza” - zwycięska książka w konkursie Piórko 2016 na Warszawskich Targach Książki oraz w sklepach Biedronka - Aktualność - Biedronka.pl
Zmień lokalizację

Wybierz swoje miasto

Podaj swoją lokalizację, aby zobaczyć aktualną ofertę

zamknij

Twoja obecna lokalizacja:

Twoje poprzednie lokalizacje

Centrum prasowe

19.05.2017

„Córka bajarza” - zwycięska książka w konkursie Piórko 2016 na Warszawskich Targach Książki oraz w sklepach Biedronka

„Córka bajarza”, książka laureatek drugiej edycji konkursu „Piórko”, ponownie trafiła na półki sklepów Biedronka. Miłośnicy opowieści o Weronce będą mogli spotkać się z jej autorką Moniką Radzikowską w najbliższy weekend podczas Warszawskich Targów Książki. Na stoisku Wydawnictwa Zielona Sowa dostępne będą zarówno „Córka bajarza”, jak i zwycięska książka pierwszej edycji konkursu „Szary Domek”.

„Córka bajarza” w sprzedaży
„Córka bajarza” to publikacja wyjątkowa, będąca efektem drugiej edycji konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, skierowanego do debiutujących pisarzy i ilustratorów. Monika Radzikowska, autorka tekstu, zabiera czytelnika w świat baśni, który pokazuje, że warto pokonywać trudności i przezwyciężać własne lęki. Książka opowiada o tym, co w życiu jest najważniejsze, dodaje nadziei i wiary w szczęśliwe zakończenie. Atrakcyjną oprawę graficzną wykonała Monika Biała, zwyciężczyni konkursu w kategorii Ilustracje.

Oficjalna premiera książki odbyła się 24 listopada 2016 r. w Teatrze Kamienica w Warszawie podczas uroczystej gali podsumowującej drugą edycję konkursu „Piórko”. Następnie publikacja trafiła do sprzedaży. Była dostępna, zgodnie z założeniami projektu, wyłącznie w sklepach Biedronka.

- Baśń o Weronce, podobnie jak historia o Szarym Domku, wydana w ramach pierwszej edycji, trafiła do tysięcy polskich domów. Celem konkursu „Piórko” jest nie tylko wyłonienie najlepszego tekstu dla dzieci oraz najciekawszych ilustracji, które go obrazują, ale zaszczepienie idei wspólnego czytania w gronie rodziny. Z ideą konkursu i jego przesłaniem zetknęło się, w każdej edycji, ponad 20 mln Polaków. Konkurs wpiera także debiutantów, zapewniając im nagrody w wysokości 100 tys. zł każda oraz wydanie nagrodzonych książek w nakładzie ponad 40 tys. egzemplarzy   mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR, JMP.

Obecnie trwa trzecia edycja konkursu. Laureat pierwszego etapu – autor tekstu, wybranego spośród 3500 zgłoszeń – zostanie ogłoszony 8 czerwca. Tego samego dnia wystartuje drugi etap konkursu, który wyłoni twórcę najlepszych ilustracji do zwycięskiej opowieści.

Projekt „Piórko” realizuje jeden z Celów Zrównoważonego Rozwoju, ustanowionych przez ONZ w 2015 r.: cel 4. – Dobra jakość edukacji.

Szczegółowe informacje o aktualnej edycji konkursu „Piórko 2017. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” oraz jego regulamin można znaleźć na stronie internetowej  www.piorko2017.biedronka.pl.

Warszawskie Targi Książki – spotkanie z autorką „Córki bajarza”
W najbliższą niedzielę – 21 maja o godz. 12:30 podczas Warszawskich Targów Książki na Stadionie Narodowym odbędzie się spotkanie z Moniką Radzikowską, autorką tekstu „Córka bajarza”. Uczestnicy otrzymają w prezencie wspomnianą książkę. Będą też mogli zdobyć autograf autorki i specjalne dedykacje. Natomiast na stoisku Wydawnictwa Zielona Sowa podczas targów w sprzedaży będą zarówno egzemplarze „Córki bajarza”, jak i „Szarego Domku” autorstwa Katarzyny Szestak, zwyciężczyni pierwszej edycji konkursu „Piórko”.
 

BIURO PRASOWE
Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

Powrót do aktualności