Zmień lokalizację

Wybierz swoje miasto

Podaj swoją lokalizację, aby zobaczyć aktualną ofertę

zamknij

Twoja obecna lokalizacja:

Twoje poprzednie lokalizacje

Centrum prasowe

19.05.2017

„Córka bajarza” - zwycięska książka w konkursie Piórko 2016 na Warszawskich Targach Książki oraz w sklepach Biedronka

„Córka bajarza”, książka laureatek drugiej edycji konkursu „Piórko”, ponownie trafiła na półki sklepów Biedronka. Miłośnicy opowieści o Weronce będą mogli spotkać się z jej autorką Moniką Radzikowską w najbliższy weekend podczas Warszawskich Targów Książki. Na stoisku Wydawnictwa Zielona Sowa dostępne będą zarówno „Córka bajarza”, jak i zwycięska książka pierwszej edycji konkursu „Szary Domek”.

„Córka bajarza” w sprzedaży
„Córka bajarza” to publikacja wyjątkowa, będąca efektem drugiej edycji konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, skierowanego do debiutujących pisarzy i ilustratorów. Monika Radzikowska, autorka tekstu, zabiera czytelnika w świat baśni, który pokazuje, że warto pokonywać trudności i przezwyciężać własne lęki. Książka opowiada o tym, co w życiu jest najważniejsze, dodaje nadziei i wiary w szczęśliwe zakończenie. Atrakcyjną oprawę graficzną wykonała Monika Biała, zwyciężczyni konkursu w kategorii Ilustracje.

Oficjalna premiera książki odbyła się 24 listopada 2016 r. w Teatrze Kamienica w Warszawie podczas uroczystej gali podsumowującej drugą edycję konkursu „Piórko”. Następnie publikacja trafiła do sprzedaży. Była dostępna, zgodnie z założeniami projektu, wyłącznie w sklepach Biedronka.

- Baśń o Weronce, podobnie jak historia o Szarym Domku, wydana w ramach pierwszej edycji, trafiła do tysięcy polskich domów. Celem konkursu „Piórko” jest nie tylko wyłonienie najlepszego tekstu dla dzieci oraz najciekawszych ilustracji, które go obrazują, ale zaszczepienie idei wspólnego czytania w gronie rodziny. Z ideą konkursu i jego przesłaniem zetknęło się, w każdej edycji, ponad 20 mln Polaków. Konkurs wpiera także debiutantów, zapewniając im nagrody w wysokości 100 tys. zł każda oraz wydanie nagrodzonych książek w nakładzie ponad 40 tys. egzemplarzy   mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR, JMP.

Obecnie trwa trzecia edycja konkursu. Laureat pierwszego etapu – autor tekstu, wybranego spośród 3500 zgłoszeń – zostanie ogłoszony 8 czerwca. Tego samego dnia wystartuje drugi etap konkursu, który wyłoni twórcę najlepszych ilustracji do zwycięskiej opowieści.

Projekt „Piórko” realizuje jeden z Celów Zrównoważonego Rozwoju, ustanowionych przez ONZ w 2015 r.: cel 4. – Dobra jakość edukacji.

Szczegółowe informacje o aktualnej edycji konkursu „Piórko 2017. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” oraz jego regulamin można znaleźć na stronie internetowej  www.piorko2017.biedronka.pl.

Warszawskie Targi Książki – spotkanie z autorką „Córki bajarza”
W najbliższą niedzielę – 21 maja o godz. 12:30 podczas Warszawskich Targów Książki na Stadionie Narodowym odbędzie się spotkanie z Moniką Radzikowską, autorką tekstu „Córka bajarza”. Uczestnicy otrzymają w prezencie wspomnianą książkę. Będą też mogli zdobyć autograf autorki i specjalne dedykacje. Natomiast na stoisku Wydawnictwa Zielona Sowa podczas targów w sprzedaży będą zarówno egzemplarze „Córki bajarza”, jak i „Szarego Domku” autorstwa Katarzyny Szestak, zwyciężczyni pierwszej edycji konkursu „Piórko”.
 

BIURO PRASOWE
Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

Powrót do aktualności
Akceptuję

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, przy czym odbywa się to zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki, które możesz w każdej chwili zmienić. Jako Jeronimo Martins Polska S.A. używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie w celu umożliwienia prawidłowego działania strony oraz – jeśli się na to zgodzisz – także w innych celach, tj. reklamowych, do oceny wydajności serwisu oraz podniesienia jakości prezentowanych treści. Akceptacja lub brak zgody na wykorzystywanie plików cookie odbywa się za pomocą ustawień przeglądarki (które możesz zmienić klikając Konfiguruj). Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania serwisu

Analizy i ocena wydajności

Reklamowe pliki cookie

zapisz