Biedronka zaprasza na 45. Warszawską Jesień Poezji
21 września na Krakowskim Przedmieściu, nieopodal Domu Literatury, otwarta zostanie wystawa plenerowa „Poeci i pisarze Warszawie”. Wystawa będzie zapowiedzią 45. Warszawskiej Jesieni Poezji, która odbędzie się w dniach 6-9 października br. Organizatorem wydarzenia jest Związek Literatów Polskich, a partnerem Jeronimo Martins Polska S.A., właściciel sieci Biedronka.
Informacje na temat Warszawskiej Jesieni Poezji
Warszawska Jesień Poezji to międzynarodowy festiwal z ponad czterdziestoletnią tradycją, który przyciąga do Warszawy autorów i pasjonatów poezji z Polski i zagranicy. W ramach festiwalu odbywają się lekcje poetyckie w szkołach, wieczory autorskie, spektakle, turnieje poezji. W 45. edycji Festiwalu weźmie udział wielu poetów zagranicznych: z Austrii, Chin, Czech, Estonii, Litwy, Niemiec, Rosji, Serbii, Słowacji, Słowacji i Wietnamu. Po raz kolejny wręczone zostaną nagrody im. Jarosława Iwaszkiewicza i Juliusza Słowackiego oraz wyróżnienie dla młodego poety do 30. roku życia. Inauguracją festiwalu jest wystawa plenerowa „Poeci i pisarze Warszawie”, która zaprezentuje blisko 40 fragmentów tekstów literackich dotyczących Warszawy, zaczynając od tych z XVI wieku (autorstwa Jana Kochanowskiego).
Organizatorem wydarzenia jest Związek Literatów Polskich - organizacja twórcza i zawodowa pisarzy z prawie stuletnią tradycją. Jej członkami byli i są najwybitniejsi twórcy polskiej literatury, poczynając od inicjatora Stefana Żeromskiego, a po wojnie: Jarosław Iwaszkiewicz, Leon Kruczkowski, Julian Przyboś, Antoni Słonimski, Piotr Kuncewicz. W 20 oddziałach zrzesza ponad 1200 czynnych literatów. Wśród partnerów tegorocznej Warszawskiej Jesieni Poezji znaleźli się: Instytut Książki, ZAiKS, Unia Polskich Pisarzy Lekarzy i Jeronimo Martins Polska S.A., właściciel sieci Biedronka. Projekt współfinansuje miasto stołeczne Warszawa.
Biedronka na rzecz kultury
Jeronimo Martins Polska od początku swojej działalności angażuje się w akcje na rzecz lokalnych społeczności, także w zakresie promocji literatury i sztuki. Sieć od 2015 roku organizuje konkurs dla debiutujących pisarzy i ilustratorów „Piórko”, w którym na zwycięzców czekają nagrody po 100 000 zł oraz wydanie zwycięskiego tekstu z ilustracjami w postaci książki dla dzieci, dystrybuowanej w sklepach Biedronka. Firma wspiera Fundację Faktu przy wydawaniu publikacji książkowych i płytowych, w tym m.in. książki „Legendy Polskie” z rysunkami Andrzeja Pągowskiego. Książka powstała w ramach charytatywnego projektu „Codziennie bądźmy razem” na rzecz chorych dzieci, łączącego pomoc potrzebującym z edukacją i rozrywką najmłodszych. Sieć jest także partnerem organizacji wspierających kulturę polską m.in. Fundacji Przyjaciół Sztuk AUREA PORTA czy Fundacji Open Art Projects, była również mecenasem wydarzeń kształtujących tożsamość narodową, np. wystawy z cyklu „Biało-czerwona” z okazji Dnia Flagi Rzeczpospolitej Polskiej.
BIURO PRASOWE
Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com
Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.
Powrót do aktualności