Biedronka

Pobierz aplikację i oszczędzaj!

biedronka home

Twój sklep

Wybierz swój sklep
i sprawdź aktualną ofertę

Twoje ostatnie lokalizacje:

    Centrum prasowe

    14.07.2016

    Ponad 4000 uczniów wzięło udział w warsztatach kulinarno-edukacyjnych Biedronki

    Ponad 4 tys. dzieci z około 70 szkół uczestniczyło w warsztatach kulinarnych w ramach programu „Zielona Kraina”, realizowanego przez koalicję firm Jeronimo Martins Polska i Green Factory Holding. W ciągu czterech miesięcy pierwszej edycji projektu młodzież ze szkół w Białymstoku, Kielcach, Poznaniu i Wrocławiu uczyła się m.in. zasad prawidłowego żywienia. Po wakacjach odbędą się warsztaty w kolejnych miastach. Patronat merytoryczny nad programem sprawuje Instytut Żywności i Żywienia.

    JMP jako firma realizująca strategię zrównoważonego rozwoju wspólnie z wieloletnim partnerem handlowym – firmą Green Factory Holding, producentem świeżych warzyw – powołała „zieloną koalicję”, która przygotowała cykl warsztatów edukacji żywieniowej „Zielona Kraina” dla uczniów klas czwartych szkół podstawowych i ich nauczycieli. Celem projektu jest kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży. Jego pierwsza edycja była realizowana w okresie od 29 lutego do 23 czerwca br., kolejno w szkołach w Białymstoku, Kielcach, Poznaniu i Wrocławiu. Projekt będzie kontynuowany w semestrze zimowym.

    Tematyka warsztatów

    Szczególna uwaga uczestników warsztatów „Zielona Kraina” jest zwracana na zalety wynikające ze zmniejszenia spożycia cukrów prostych. W trakcie spotkań z dietetykami uczniowie poznają zalety prawidłowego odżywiania. Formuła zajęć jest atrakcyjna dla młodych ludzi – są to m.in. pogadanki, a także wspólne przygotowywanie dań, których głównymi składnikami są owoce i warzywa. Młodzież poprzez gry i zabawy edukacyjne poznaje również zawód dietetyka i kucharza.

    Na stronie internetowej programu www.zielona-kraina.com organizatorzy udostępnili materiały edukacyjne dla nauczycieli i rodziców. Pedagodzy mogą skorzystać ze skryptów zajęć lekcyjnych, które pomogą edukować uczniów w zakresie prawidłowego odżywiania się. Materiały zostały przygotowane przez dietetyczki pracujące w zespole naukowym Instytutu Żywności i Żywienia, panie: Dianę Wolańską i Hannę Stolińską-Fiedorowicz. Rodzice natomiast znajdą cenne informacje o zasadach żywienia dzieci, porady dotyczące tego, jak pomóc dziecku z nadwagą oraz jak dbać o aktywność fizyczną dziecka.

    Program warsztatów jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, wpisuje się też w założenia projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem”.

    Działania Biedronki na rzecz prawidłowego odżywiania się

    Biedronka już od lat podejmuje działania, mające na celu edukację klientów odnośnie prawidłowego odżywiania się. Na półki sklepów wprowadza nowe artykuły, które są istotne z punktu widzenia zbilansowanej diety oraz produkty dla osób ze szczególnymi potrzebami żywieniowymi, w tym bezglutenowe i bez laktozy. Sieć udoskonala skład produktów marki własnej w celu poprawy ich wartości odżywczej, m.in. poprzez obniżenie zawartości tłuszczu, eliminację tłuszczy nasyconych i trans, redukcję zawartości soli i cukru, przy jednoczesnym utrzymaniu walorów smakowych. W 2015 roku w ten sposób ulepszono skład 45 produktów będących w stałej ofercie sieci, dzięki czemu udało się zapobiec wprowadzeniu na rynek: 274 ton cukru, 69 ton soli i 11 ton tłuszczu. Biedronka realizuje także program „5 garści zdrowia”, zachęcający do spożywania 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Natomiast w 2006 r. wspólnie z Instytutem Matki i Dziecka oraz firmami Danone i Lubella Biedronka powołała koalicję Partnerstwo dla Zdrowia, której celem jest przeciwdziałanie zjawisku niedożywienia dzieci w Polsce. W jej ramach Biedronka wprowadziła do sprzedaży kaszkę Mleczny Start, w cenie przystępnej nawet dla mniej zamożnych klientów. Od 2011 r. koalicja prowadzi także program edukacyjny „Śniadanie Daje Moc”, propagujący wśród uczniów klas 0-3 szkół podstawowych zasady zdrowego odżywiania. W ramach współpracy z Instytutem Żywności i Żywienia w sklepach sieci dwukrotnie, w 2013 r. i 2015 r., zorganizowana została także akcja edukacyjna „Czytaj etykiety”.

    Więcej informacji o projekcie „Zielona Kraina” znaleźć można na stronie www.zielona-kraina.com.

    BIURO PRASOWE
    Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

    Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

    Powrót do aktualności