Biedronka

Pobierz aplikację i oszczędzaj!

biedronka home

Twój sklep

Wybierz swój sklep
i sprawdź aktualną ofertę

Twoje ostatnie lokalizacje:

    Centrum prasowe

    06.07.2016

    Do 18 lipca można zgłaszać ilustracje w drugim etapie konkursu sieci Biedronka Piórko 2016

    Jeszcze tylko przez trzynaście dni – do 18 lipca – debiutujący ilustratorzy mogą zgłaszać swoje prace w drugim etapie konkursu „Piórko 2016. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. W jego ramach należy zilustrować zwycięski tekst, wybrany w pierwszym etapie zmagań. Laureat otrzyma 100 tys. zł, a nagrodzone opowieść i prace graficzne zostaną opublikowane w postaci książki, która trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka 28 listopada br.

    Zadaniem uczestników drugiego etapu konkursu jest wykonanie dowolną techniką ilustracji graficznych: jednej na przednią okładkę oraz od pięciu do dziesięciu prac obrazujących wybrane fragmenty nagrodzonego tekstu. Wyniki tego etapu zostaną ogłoszone 25 sierpnia br.

    Prace konkursowe będą oceniane przez Kapitułę złożoną z ekspertów. Zasiądą w niej głównie przedstawiciele świata sztuki, którzy od lat zajmują się ilustracją: Bohdan Butenko – wybitny ilustrator książek, laureat wielu nagród polskich i zagranicznych, Katarzyna Nowowiejska – absolwentka malarstwa, autorka ilustracji do książek, tworząca aplikacje mobilne i filmy animowane, Aleksandra Krzanowska – autorka ilustracji do podręczników i wydawnictw edukacyjnych oraz Elżbieta Śmietanka-Combik – ilustratorka podręczników szkolnych i książek dla dzieci. W jury znajdą się również: Natalia Jabłońska – laureatka pierwszej edycji konkursu, a także przedstawiciel sieci Biedronka.

    Konkurs „Piórko. Nagroda Biedronka za książkę dla dzieci to projekt sieci sklepów Biedronka, będący odpowiedzią na społeczny problem, jakim jest odchodzenie od zwyczaju czytania. W tym roku szczególny akcent został położony na podkreślenie roli literatury w umacnianiu i rozwijaniu relacji w rodzinie. Konkurs ma na celu także promocję debiutujących autorów i ilustratorów. Opiekę redakcyjną i wydawniczą nad projektem pełni Wydawnictwo Zielona Sowa, a honorowy patronat nad inicjatywą sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

    Szczegóły konkursu „Piórko 2016”, jego harmonogram i regulamin są dostępne na dedykowanej stronie internetowej www.piorko2016.biedronka.pl.

    BIURO PRASOWE
    Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

    Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

    Powrót do aktualności