Biedronka

Pobierz aplikację i oszczędzaj!

biedronka home

Twój sklep

Wybierz swój sklep
i sprawdź aktualną ofertę

Twoje ostatnie lokalizacje:

    Centrum prasowe

    Biedronka zaprosiła blisko 1600 uczniów poznańskich szkół do udziału w warsztatach kulinarno-edukacyjnych
    23.05.2016

    Biedronka zaprosiła blisko 1600 uczniów poznańskich szkół do udziału w warsztatach kulinarno-edukacyjnych

    W dniach od 23 maja do 23 czerwca w Poznaniu odbędą się warsztaty kulinarno-edukacyjne w ramach programu „Zielona Kraina”. Projekt jest realizowany przez koalicję firm Jeronimo Martins Polska i Green Factory Holding na rzecz kształtowania odpowiednich nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży. W zajęciach w stolicy Wielkopolski weźmie udział blisko 1600 uczniów z 26 szkół podstawowych. Patronat merytoryczny nad programem sprawuje Instytut Żywności i Żywienia.

    JMP jako firma realizująca strategię zrównoważonego rozwoju, podjęła kolejne działania na rzecz kształtowania odpowiednich nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży. Wspólnie z wieloletnim partnerem handlowym – firmą Green Factory Holding, producentem świeżych warzyw – powołała „zieloną koalicję”, która przygotowała cykl warsztatów edukacji żywieniowej „Zielona Kraina” dla uczniów klas czwartych szkół podstawowych i ich nauczycieli.

    Poznań to ostatnie miasto, w którym przeprowadzone zostaną warsztaty „Zielona Kraina” w semestrze letnim roku szkolnego 2015/2016. W dniach od 23 maja do 23 czerwca w zajęciach weźmie udział blisko 1600 czwartoklasistów i ich nauczycieli z 26 szkół podstawowych. Poznańskie placówki uczestniczące w projekcie to: Społeczna SP nr 1, SP nr 69, SP nr 21, SP nr 38, SP nr 5, SP nr 51, SP nr 54, SP nr 77, SP nr 17, SP nr 20, SP nr 71, SP nr 40, SP nr 82, SP nr 19, SP nr 23, SP nr 26, SP nr 66, SP nr 84, SP nr 9, SP nr 90, SP nr 34, SP nr 58, SP nr 74, SP nr 27, SP nr 28 i SP nr 3. Łącznie odbędzie się 77 warsztatów.

    Na stronie internetowej programu www.zielona-kraina.com organizatorzy udostępnili materiały edukacyjne dla nauczycieli i rodziców. Pedagodzy mogą skorzystać ze skryptów zajęć lekcyjnych, które pomogą edukować uczniów w zakresie zdrowego odżywiania. Materiały zostały przygotowane przez dietetyczki pracujące w zespole naukowym Instytutu Żywności i Żywienie, panie: Dianę Wolańską i Hannę Stolińską-Fiedorowicz. Rodzice natomiast znajdą cenne informacje o zasadach zdrowego żywienia dzieci, porady dotyczące tego, jak pomóc dziecku z nadwagą oraz jak dbać o aktywność fizyczną dziecka.

    W ramach rozpoczętego w lutym 2016 r. cyklu „Zielona Kraina” odbyły się już warsztaty w szkołach we Wrocławiu, Białymstoku i Kielcach. Do tej pory w 123 zajęciach przeprowadzonych w 40 szkołach podstawowych wzięło udział blisko 2700 czwartoklasistów. Projekt będzie kontynuowany w semestrze zimowym.

    Tematyka warsztatów

    Szczególna uwaga uczestników warsztatów „Zielona Kraina” jest zwracana na zalety wynikające ze zmniejszenia spożycia cukrów prostych. Program warsztatów jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, wpisuje się też w założenia projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem”. Zajęcia obejmują interaktywne pogadanki dotyczące zasad prawidłowego żywienia, wspólne przygotowywanie posiłków ze świeżych owoców i warzyw, prezentację zawodu dietetyka i kucharza oraz gry i zabawy edukacyjne.

    Rola diety

    – W okresie wzrostu i rozwoju odpowiednio zbilansowana dieta ma kluczowy wpływ na rozwój i prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Ważne, by wraz z jedzeniem dostarczać zarówno witaminy i składniki mineralne, jak i odpowiednią ilość energii (kalorii). Obecnie co piąte dziecko w Polsce ma nadmierną masę ciała - nadwagę lub otyłość. Natomiast wśród dorosłych – 49% kobiet i 62% mężczyzn – mówi Hanna Stolińska-Fiedorowicz, dietetyk Instytutu Żywności i Żywienia.

    Szczególnie niepokojąca jest dynamika przyrostu masy ciała polskich dzieci (najwyższa w Europie), obecność w ich żyłach blaszek miażdżycowych i zwiększone ryzyko rozwoju cukrzycy. Sytuacja taka jest następstwem nadmiernego konsumowania przede wszystkim cukrów prostych (słodycze, soki, napoje, przetworzone produkty zbożowe) oraz produktów bogatych w tłuszcz i wysokokalorycznych przekąsek. W diecie brakuje natomiast odpowiedniej ilości błonnika pokarmowego, wielonienasyconych kwasów tłuszczowych i witamin*.

    Działania Biedronki na rzecz zdrowego odżywiania się

    Biedronka już od lat podejmuje działania, mające na celu edukację klientów odnośnie zdrowego odżywiania się. Na półki sklepów wprowadza nowe artykuły, które są istotne z punktu widzenia zbilansowanej diety oraz produkty dla osób ze szczególnymi potrzebami żywieniowymi, w tym bezglutenowe i bez laktozy. Sieć udoskonala skład produktów marki własnej w celu poprawy ich wartości odżywczej, m.in. poprzez obniżenie zawartości tłuszczu, eliminację tłuszczy nasyconych i trans, redukcję zawartości soli i cukru, przy jednoczesnym utrzymaniu walorów smakowych. W 2015 roku w ten sposób ulepszono skład 45 produktów będących w stałej ofercie sieci, dzięki czemu udało się zapobiec wprowadzeniu na rynek: 274 ton cukru, 69 ton soli i 11 ton tłuszczu. Biedronka realizuje także program „5 garści zdrowia”, zachęcający do spożywania 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Natomiast w 2006 r. wspólnie z Instytutem Matki i Dziecka oraz firmami Danone i Lubella Biedronka powołała koalicję Partnerstwo dla Zdrowia, której celem jest przeciwdziałanie zjawisku niedożywienia dzieci w Polsce. W jej ramach Biedronka wprowadziła do sprzedaży kaszkę Mleczny Start, w cenie przystępnej nawet dla mniej zamożnych klientów. Od 2011 r. koalicja prowadzi także program edukacyjny „Śniadanie Daje Moc”, propagujący wśród uczniów klas 0-3 szkół podstawowych zasady zdrowego odżywiania. W ramach współpracy z Instytutem Żywności i Żywienia w sklepach sieci dwukrotnie, w 2013 r. i 2015 r., zorganizowana została także akcja edukacyjna „Czytaj etykiety”.

    Więcej informacji o projekcie „Zielona Kraina” znaleźć można na stronie www.zielona-kraina.com.

     

    *Badania Instytutu Żywności i Żywienia w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy „Zachowaj Równowagę” (2015).

    BIURO PRASOWE
    Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

    Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

    Powrót do aktualności