Biedronka

Pobierz aplikację i oszczędzaj!

biedronka home

Twój sklep

Wybierz swój sklep
i sprawdź aktualną ofertę

Twoje ostatnie lokalizacje:

    Centrum prasowe

    Biedronka, Fundacja DKMS Polska oraz projektanci Paprocki&Brzozowski ponownie na rzecz dawstwa szpiku
    21.06.2015

    Biedronka, Fundacja DKMS Polska oraz projektanci Paprocki&Brzozowski ponownie na rzecz dawstwa szpiku

    Sieć sklepów Biedronka, projektanci Paprocki&Brzozowski oraz Fundacja DKMS Polska po raz kolejny połączyli siły, aby promować dawstwo szpiku kostnego. Szerzeniu idei służą zaprojektowane specjalnie na tę okazję koce i poduszki, które od 20 lipca br. dostępne będą wyłącznie w sklepach Biedronka.

    Partnerzy tego szczytnego przedsięwzięcia chcą zwrócić uwagę na to, że rak krwi jest jedną z najczęstszych i najgroźniejszych chorób dziecięcych. W wielu przypadkach najskuteczniejszym lekarstwem jest przeszczep szpiku kostnego. Jednak pomimo ponad 25 milionów dawców zarejestrowanych w światowych bazach w 2015 roku, prawdopodobieństwo znalezienia zgodnego genetycznie wynosi 1:20 000*.

    Jednym z elementów kampanii promującej ideę dawstwa są koce oraz poduszki z nadrukami znaków zodiaku zaprojektowanymi przez duet Paprocki&Brzozowski. Nadruki obrazują wyobrażenia i styl rysowania dzieci. Każdy koc i poduszka opatrzone są banderolą zawierającą informację o stronie internetowej, na której można się rejestrować, aby zostać dawcą krwiotwórczych komórek macierzystych (krwi lub szpiku).

    Zaangażowanie się w inicjatywy wspierające działania na rzecz promocji zdrowia i pomocy potrzebującym oraz budujące świadomość społeczeństwa w tym zakresie na stałe wpisało się w politykę naszej firmy – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska S.A. - Dzięki możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców – naszych klientów, staramy się przybliżyć ideę bycia genetycznym bliźniakiem i niesienia tym samym pomocy chorym na raka krwi.

    Każdy może pomóc, rejestrując się w bazie dawców krwiotwórczych komórek macierzystych prowadzonej przez Fundację DKMS Polska.

    Pragniemy, aby jak najwięcej osób dowiedziało się, że z rakiem krwi można nie tylko walczyć, ale i wygrać – mówi Dorota Wójtowicz-Wielgopolan z Fundacji DKMS Polska. - Doskonałym tego przykładem jest dziewięcioletni Piotruś, u którego wykryto białaczkę, gdy miał tylko 3 latka. Po roku leczenia lekarze zdecydowali, że jedynym skutecznym lekarstwem dla niego może być przeszczep szpiku, którego dawcą został jego bliźniak genetyczny –  były pracownik Biedronki. To dzięki niemu chłopiec dostał szansę na powrót do zdrowia i normalne życie.

    Obaj spotkali się po raz pierwszy 24 czerwca br. podczas konferencji prasowej organizowanej przez sieć sklepów Biedronka oraz Fundację DKMS Polska. Udział w niej wzięli także projektanci: Mariusz Brzozowski i Marcin Paprocki. Od 2012 roku są oni zarejestrowani w bazie DKMS Polska i aktywnie promują ideę dawstwa.

    Dzięki rejestracji w bazie DKMS Polska mamy możliwość dania drugiej osobie czegoś najważniejszego – zdrowia, a nawet życia – mówi Mariusz Brzozowski.

    Zaprojektowaliśmy wzory na kocach i poduszkach, ponieważ wierzymy, że dzięki tym produktom i informacjom zawartym na ich etykietach, jak najwięcej osób zarejestruje się w bazie Fundacji  – dodaje Marcin Paprocki.

    To nie pierwsza wspólna inicjatywa Jeronimo Martins Polska i duetu Paprocki&Brzozowski. W 2014 roku do sprzedaży trafiły polecane przez projektantów koce walentynkowe. Każdy z nich również był opatrzony banderolą zawierającą informację o bazie dawców Fundacji DKMS Polska. W ubiegłym roku sprzedano 38 tys. sztuk koców.

    Tym razem koce i poduszki zaprojektowane przez znanych projektantów specjalnie na potrzeby wspólnej akcji z Fundacją DKMS i siecią Biedronka będą dostępne w sprzedaży od 20 lipca - koce w cenie 39,99 zł, a poduszki w cenie 19,99 zł.

    *Źródło: World Marrow Donor Association (marzec 2015 r.)

    Partnerzy akcji na rzecz dawstwa

    Jeronimo Martins Polska S.A. – godny zaufania członek społeczeństwa

    JMP jest właścicielem największej sieci detalicznej w Polsce Biedronka, mającej ponad 2600 sklepów w ponad 1000 miejscowości. Firma zatrudnia ponad 55 000 pracowników. Od początku działalności spółka zainwestowała w Polsce ponad 11 mld zł. Biedronka jest jedną z najpopularniejszych polskich marek – została sześciokrotnie nagrodzona prestiżowym tytułem Superbrands, zajmuje też 3. miejsce w rankingu najcenniejszych polskich marek dziennika „Rzeczpospolita”.

    Sieć sklepów Biedronka zaangażowana jest w działania Fundacji DKMS od 2009 roku. Organizuje Dni Dawcy w swoich placówkach oraz akcje rejestracji potencjalnych dawców wśród pracowników i klientów sklepów Biedronka. Akcje te dedykowane są pracownikom i dzieciom pracowników Jeronimo Martins Polska i Jeronimo Martins w Portugalii oraz wszystkim innym potrzebującym przeszczepienia szpiku lub komórek macierzystych od niespokrewnionego dawcy. W trakcie Dni Dawcy w JMP zarejestrowało się  367 osób. Dodatkowo w 2014 i 2015 roku JMP przekazało Fundacji po 100 tys. złotych.

     

    Fundacja DKMS Baza Dawców Komórek Macierzystych Polska

    Misją Fundacji DKMS Polska jest znalezienie Dawcy dla każdego pacjenta na świecie potrzebującego przeszczepienia komórek macierzystych krwi lub szpiku.DKMS został założony w Niemczech 1991 roku z prywatnej inicjatywy w oparciu o historię chorej na białaczkę Mechtild Harf. Dało to początek powstaniu największej bazy Dawców komórek macierzystych krwi lub szpiku na świecie, skupiającej dziś ponad 5 mln zarejestrowanych potencjalnych Dawców. Chcąc zwiększyć szansę na znalezienie Dawcy dla każdego pacjenta na świecie, DKMS rozszerzył swoją działalność o kolejne bazy dawców w USA (2004), Polsce (2008), Hiszpanii (2011) oraz Wielkiej Brytanii (luty 2013).

    W ciągu 24 lat szansę na życie chorym na raka krwi podarowało 50 tysięcy Dawców z baz DKMS. Dziś każdego dnia komórki macierzyste krwi lub szpiku na całym świecie oddaje co najmniej 15 Dawców DKMS.

    Fundacja DKMS Baza Dawców Komórek Macierzystych działa w Polsce od 2008 roku jako niezależna organizacja non-profit. W ciągu 6 lat w Polsce udało się zarejestrować ponad 700 tysięcy potencjalnych Dawców, a ponad 2000 z nich oddało cząstkę siebie potrzebującym. Koszt jednej rejestracji i badania wynosi 250 złotych. Dzięki darowiznom dla Fundacji od osób indywidualnych oraz finansowego wsparcia firm rejestracja w bazie jest bezpłatna.

     

    Paprocki&Brzozowski

    Duet projektantów, Marcina Paprockiego i Mariusza Brzozowskiego, absolwentów Wydziału Tkaniny i Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Po kolekcji dyplomowej w 2002 roku, zadebiutowali pierwszą autorską kolekcją w Warszawie w 2003 roku, dzięki której zostali uznani Projektantami Roku 2004 przez miesięcznik ELLE. Od tej pory projekty z metką Paprocki&Brzozowski kojarzone są z oryginalnymi pomysłami, zaskakują niebanalną konstrukcją, detalem i tkaninami. Projektanci mają na swoim koncie również nagrodę Stowarzyszenia Promowania Młodych Europejskich Talentów PROMETA-Kraków, Złotą Nitkę przyznaną w konkursie ZŁOTA NITKA w Łodzi, tytuł Osobowość w Modzie i w Sztuce zdobyty podczas piątej edycji gali MODA I SZTUKA we Wrocławiu. W 2008 roku Marcin i Mariusz otrzymali Honorową Złotą Nitkę przyznaną przez MIĘDZYNARODOWE TARGI ŁÓDZKIE oraz ponowny tytuł Projektantów Roku 2008 przyznany przez czytelniczki magazynu ELLE.

    5 grudnia 2012 roku, podczas Dnia Dawcy Szpiku, projektanci zarejestrowali się w bazie Fundacji DKMS Polska.

    BIURO PRASOWE
    Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

    Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

    Powrót do aktualności