Biedronka stawia na czyste środowisko
Zakończyła się czwarta edycja akcji ekologicznej, której organizatorem jest sieć sklepów Biedronka oraz Kompania Piwowarska. Tegoroczna odbyła się pod hasłem „Postaw na czyste środowisko”. W jej ramach w sklepach Biedronka zebrano w sumie ponad 31 tys. opakowań – 17 tys. szklanych i 14 tys. puszek.
Każda dorosła osoba, która przyniosła w sobotę 23 maja do jednego z dwunastu wybranych sklepów sieci Biedronka 10 szklanych lub aluminiowych opakowań, dostała specjalnie przygotowaną na tę okazję szklankę z nadrukiem zachęcającym do dbania o środowisko. Łącznie rozdano ponad 3 tys. szklanek. Najbardziej aktywni byli klienci białostockich placówek – w czterech sklepach biorących udział w akcji zebrano ponad 9,5 tys. sztuk szklanych opakowań podlegających recyklingowi.
W zamian białostoccy klienci otrzymali blisko 1,7 tys. szklanek.
Była to już czwarta edycja akcji ekologicznej, którą sieć sklepów Biedronka organizuje wspólnie z Kompanią Piwowarską. Z roku na rok zainteresowanie nią rośnie – w ubiegłym roku dzięki zaangażowaniu klientów udało się zebrać blisko 13,5 ton opakowań. W zamian otrzymali oni sadzonki goździków – w sumie rozdanych zostało 13 tysięcy roślin. W dwóch pierwszych edycjach udało się zebrać ponad 17,5 tysiąca kilogramów szkła i 604 kilogramy aluminium.
Szczegółowe wyniki tegorocznej akcji „Postaw na czyste środowisko” w poszczególnych miastach:
Miasto |
Liczba zebranych sztuk |
Liczba zebranych sztuk |
Poznań, os. Śmiałego 106 |
1 641 |
196 |
Poznań, ul. Bobrzańska 13 |
744 |
503 |
Poznań, ul. Starołęcka 1 |
856 |
597 |
Poznań, ul. Dolna Wilda 104/106 |
480 |
901 |
Tychy, ul. Kopernika 28 |
1 204 |
860 |
Tychy, ul. Zwierzyniecka 2 |
949 |
2 422 |
Tychy, ul. Bielska 132 |
676 |
1 187 |
Tychy, ul. Armii Krajowej 61 |
755 |
1 567 |
Białystok, Horodniany, ul. Mickiewicza 6 |
986 |
1 381 |
Białystok, ul. Antoniuk Fabryczny 58 |
2 107 |
654 |
Białystok, ul. Radzymińska 12 |
3 920 |
899 |
Białystok, ul. Zabłudowska 52/54 |
2 539 |
3 016 |
To jedna z wielu aktywności na rzecz środowiska, w jaką angażuje się sieć sklepów Biedronka. Co ważne, firma w swoich placówkach na co dzień przeprowadza segregację generowanych odpadów, dzięki czemu w 2014 r. udało się odzyskać ponad 160 tys. ton makulatury oraz ponad 7,7 tys. ton folii.
Za proekologiczną działalność firma była wielokrotnie nagradzana, m.in. otrzymała wyróżnienie w konkursie Liderzy Zrównoważonego Rozwoju, Godło Eco Marka Najbardziej Przyjazna Środowisku 2014 w kategorii: sklep spożywczy.
BIURO PRASOWE
Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com
Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.
Powrót do aktualności