Biedronka

Pobierz aplikację i oszczędzaj!

biedronka home

Twój sklep

Wybierz swój sklep
i sprawdź aktualną ofertę

Twoje ostatnie lokalizacje:

    Centrum prasowe

    Laureat pierwszego etapu konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki  za książkę dla dzieci” wybrany
    10.06.2015

    Laureat pierwszego etapu konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” wybrany

    Spośród ponad 4 000 nadesłanych prac wyłoniona została ta najlepsza – laureatem pierwszego etapu konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci“ została pani Katarzyna Szestak, która otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. złotych. Jej tekst wraz z ilustracjami wybranymi w drugim etapie zostanie wydany w postaci książki dla dzieci pod koniec tego roku. Publikacja będzie dostępna wyłącznie w sklepach sieci Biedronka.

    Pierwszy etap konkursu „Piórko 2015” spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem ze strony pisarzy amatorów. Zgłoszonych zostało 4 105 prac. Proces weryfikacji był kilkustopniowy. Najpierw Kapituła Opiniująca, złożona z przedstawicieli Wydawnictwa Zielona Sowa, wybrała 100 najbardziej obiecujących tekstów. Następnie spośród nich każdy członek Kapituły Nagrody w Kategorii „Tekst” wskazał maksymalnie 10 najciekawszych prac. Ostateczna decyzja zapadła jednak dopiero podczas finalnych obrad Kapituły Nagrody, które odbyły się 27 maja.

    W Kapitule Nagrody w Kategorii „Tekst” obok przedstawiciela Jeronimo Martins Polska zasiedli: Agnieszka Karp-Szymańska – współtwórca i prezes zarządu Grupy CzasDzieci.pl, popularnego portalu dla rodziców i dzieci, Renata Piątkowska – autorka książek dla dzieci i młodzieży, Jarosław Gugała – znany dziennikarz i Rafał Witek – autor powieści, opowiadań i wierszy dla najmłodszych czytelników.

    Autorką najlepszej pracy okazała się pochodząca z Żor pani Katarzyna Szestak. Motywem przewodnim jej opowiadania jest tęsknota za przyjaźnią, miłością oraz towarzystwem bliskich osób. Autorka zwycięskiej pracy w oryginalny sposób ożywia przedmioty, w tym także tytułowy szary domek, nadając im typowo ludzkie cechy.

    Zwycięska praca ma ciekawą konstrukcję, jest bardzo kreatywna w warstwie językowej, a jej forma jest świetnie dopasowana do opowiadanej historii. Tekst mówi o rzeczach ważnych zarówno w świecie dzieci, jak i dorosłych. Wzbogaca wyobraźnię czytelników, a także uczy abstrakcyjnego myślenia. Podkreśla wartość przyjaźni, co stanowi walor wychowawczy. W treści splatają się elementy baśniowe oraz poetyckie. Wartka akcja prowadzi nas do optymistycznego zakończenia. Uniwersalny charakter tekstu umożliwia wszelkie działania aktywizujące. Może być punktem wyjścia do wartościowej rozmowy z dzieckiem – uzasadniała decyzję Kapituły Nagrody Agnieszka Karp-Szymańska, jej przewodnicząca.

    11 czerwca br. rozpoczyna się drugi etap konkursu. Do 6 sierpnia br. organizatorzy czekać będą na zgłoszenia zawierające prace ilustrujące zwycięski tekst literacki.

    Na drugiego laureata – debiutującego ilustratora, którego poznamy 2 września, czeka równie atrakcyjna nagroda finansowa w wysokości 100 tysięcy złotych. W Kapitule Nagrody w Kategorii „Ilustracja” zasiądą: Bohdan Butenko – wybitny ilustrator książek, laureat wielu nagród polskich i zagranicznych, Kawaler Orderu Uśmiechu, Katarzyna Nowowiejska – absolwentka malarstwa, autorka ilustracji do książek, tworząca aplikacje mobilne i filmy animowane, Aleksandra Krzanowska – autorka ilustracji do podręczników i wydawnictw edukacyjnych, Elżbieta Śmietanka-Combik – ilustratorka podręczników szkolnych i książek dla dzieci oraz przedstawiciel JMP.

    Zwycięskie prace – tekst i jego ilustracje – zostaną opublikowane w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy w postaci książki dla dzieci, która trafi na półki sklepów Biedronka jeszcze w tym roku.

    Konkurs „Piórko 2015 to projekt sieci sklepów Biedronka mający na celu popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych, a także wspieranie debiutujących pisarzy i ilustratorów. Szczegóły konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci“ oraz jego regulamin można znaleźć na dedykowanej stronie internetowej www.piorko2015.biedronka.pl

    BIURO PRASOWE
    Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

    Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

    Powrót do aktualności