Biedronka

Pobierz aplikację i oszczędzaj!

biedronka home

Twój sklep

Wybierz swój sklep
i sprawdź aktualną ofertę

Twoje ostatnie lokalizacje:

    Centrum prasowe

    Ponad 4 tys. prac zgłoszonych do konkursu Biedronki Piórko 2015
    01.05.2015

    Ponad 4 tys. prac zgłoszonych do konkursu Biedronki Piórko 2015

    Ponad 4 tys. nadesłanych prac – takim sukcesem zakończył się pierwszy etap konkursu literackiego „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Autora zwycięskiego tekstu poznamy 11 czerwca br.

    Konkurs Piórko 2015 to projekt sieci sklepów Biedronka, mający na celu popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych, a także wspieranie debiutujących talentów literackich. Pierwszy etap zakończył się 21 kwietnia. Do tego terminu można było zgłaszać teksty skierowane do dzieci w wieku 4-10 lat o objętości od 20 000 do 60 000 znaków. W niecałe dwa miesiące nadesłano ponad 4 tys. prac.

    Najlepszą z nich wyłoni Kapituła Nagrody w Kategorii „Tekst”, w której zasiadają znani i cenieni przedstawiciele świata literatury, przede wszystkim dziecięcej: Renata Piątkowska – autorka książek dla dzieci i młodzieży, Rafał Witek – autor opowieści, wierszy i słuchowisk radiowych dla dzieci, Agnieszka Karp-Szymańska – współzałożycielka popularnego portalu CzasDzieci.pl oraz Jarosław Gugała – ceniony dziennikarz i publicysta.

    11 czerwca rozpocznie się drugi etap konkursu. Do 6 sierpnia będzie można nadsyłać prace ilustrujące wyłoniony tekst. Zwycięzcę tego etapu poznamy 2 września. Na obu laureatów – debiutującego pisarza i grafika – czekają atrakcyjne nagrody finansowe – po 100 tys. złotych. Dodatkowo zwycięska książka w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy trafi na półki sklepów Biedronka 30 listopada.

    Szczegóły konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci“ oraz jego regulamin można znaleźć na dedykowanej stronie internetowej www.piorko2015.biedronka.pl. Każdy uczestnik może zgłosić prace w jednej lub w obu kategoriach.

    Sieć sklepów Biedronka angażuje się w szereg działań mających na celu popularyzację literatury. Od 2009 roku prowadzi regularną sprzedaż książek. Wśród nich znajdują się klasyki literatury, a także prace współczesnych, nagradzanych autorów, m.in. jesienią zeszłego roku w sprzedaży dostępne były książki, które nominowane zostały do nagrody Nike w 2014 roku. 

    BIURO PRASOWE
    Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

    Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

    Powrót do aktualności