400 ton żywności trafi do najbardziej potrzebujących dzięki klientom sklepów Biedronka
W marcu br. sieć sklepów Biedronka po raz kolejny zaprosiła klientów do wzięcia udziału w zbiórkach żywności przeprowadzanych przez Caritas Polska oraz Banki Żywności. Dzięki hojności klientów, przed Wielkanocą, zebrano blisko 400 ton produktów, które są przekazywane najbardziej potrzebującym.
Zbiórki żywności mają na celu pomoc, która pozwala na godne życie oraz ułatwia najuboższym powrót do samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie. Są także próbą uwrażliwienia Polaków na problemy ludzi ubogich i niedożywionych oraz dopełnienia przedświątecznego okresu działaniami ukierunkowanymi na niesienie im pomocy i wsparcia.
W tym roku zbiórki „TAK, POMAGAM!” prowadzone przez Caritas Polska zostały przeprowadzone w ponad 900 sklepach sieci Biedronka na terenie całego kraju, w których łącznie udało się zebrać ponad 255 ton żywności. Przekazana ilość stanowi blisko 60 proc. całości darów, które zostały zebrane we wszystkich sklepach partnerów podczas trwania tych zbiórek.
Dzięki ofiarności klientów sieci Biedronka Wielkanocna Zbiórka Żywności Federacji Polskich Banków Żywności przyniosła blisko 150 ton produktów spożywczych, które udało się pozyskać w trakcie zbiórek zorganizowanych w ponad 900 placówkach Biedronka. Od 2004 roku, czyli od pierwszych wspólnych zbiórek z FPBŻ, w sieci udało się zebrać ponad 3 miliony kilogramów żywności.
Produkty zbierane podczas akcji trafiają do organizacji partnerskich, którym codziennie pomaga Caritas oraz Banki Żywności m.in. do: jadłodajni dla ubogich, noclegowni dla bezdomnych, domów dla samotnych matek, świetlic dla dzieci i innych organizacji zajmujących się opieką nad najuboższymi.
W tym roku w sieci Biedronka planowane są jeszcze dwie zbiórki żywności w grudniu oraz jedna we wrześniu.
BIURO PRASOWE
Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com
Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.
Powrót do aktualności