Biedronka

Pobierz aplikację i oszczędzaj!

biedronka home

Twój sklep

Wybierz swój sklep
i sprawdź aktualną ofertę

Twoje ostatnie lokalizacje:

    Centrum prasowe

    24.04.2014

    Wyniki konkursu misyjnego – Biedronka wspiera Dzieło Pomocy „Ad Gentes”

    Zakończyła się 13. edycja Ogólnopolskiego Konkursu Misyjnego „Mój szkolny kolega z misji” organizowanego przez Dzieło Pomocy „Ad Gentes” Komisji Episkopatu Polski ds. Misji. W ramach Konkursu zebrano ponad 32 tys. zł na budowę przedszkola w Kolwezi w Demokratycznej Republice Konga. Po raz kolejny partnerem Konkursu jest sieć sklepów Biedronka.

    Celem Konkursu jest kształtowanie wrażliwości polskich dzieci i młodzieży na los ich rówieśników w krajach misyjnych. Udział w Konkursie ma być gestem solidarności
    i jedności z potrzebującymi.

    Konkurs propaguje uniwersalne wartości, takie jak: bezinteresowna pomoc, współczucie, szacunek - mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska S.A. – Rozwija także talenty młodych ludzi, którzy zgłaszają prace w kategoriach: plastycznej, literackiej, informatycznej, muzycznej, charytatywnej czy w postaci gotowych scenariuszy lekcyjnych – dodaje Anetta Jaworska-Rutkowska.

    W tegorocznej edycji udział wzięło 458 szkół podstawowych i gimnazjalnych z całego kraju. Uczniami opiekowało się 886 nauczycieli, którzy przygotowali uczestników
    do Konkursu oraz powołali szkolne komisje kwalifikacyjne. Wyłoniono 45 finalistów (w pięciu kategoriach na trzech etapach edukacyjnych). Tematykę Konkursu wyznaczała wypowiedź papieża Franciszka: „Kto wierzy, nigdy nie jest sam” (encyklika „Fidei lumen” nr 39).

    Jestem pod wrażeniem inwencji twórczej uczestników Konkursu oraz ich znajomości problematyki misyjnej - powiedział ks. dr Zbigniew Sobolewski, przewodniczący jury Konkursu – Uczestnicy kategorii charytatywnej angażowali swoje środowiska, organizując imprezy szkolne i parafialne. Dzięki nim wiele innych osób dowiedziało się o tym, czym są misje i z jakimi problemami borykają się misjonarze – dodaje ks. dr Zbigniew Sobolewski.

    BIURO PRASOWE
    Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

    Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

    Powrót do aktualności