Biedronka

Pobierz aplikację i oszczędzaj!

biedronka home

Twój sklep

Wybierz swój sklep
i sprawdź aktualną ofertę

Twoje ostatnie lokalizacje:

    Centrum prasowe

    20.06.2017

    Różowa cielęcina „Kraina Mięs“ w wybranych sklepach Biedronka

    W ramach akcji Festiwal polskiej cielęciny Biedronka oferuje różową cielęcinę pod marką „Kraina Mięs“, której produkcja jest kontrolowana „od zagrody do widelca“, czyli na każdym etapie wzrostu i żywienia zwierząt ze szczególną troską o ich dobrostan. Produkt jest dostępny w ofercie czasowej w wybranych lokalizacjach. Najbliższa odsłona akcji potrwa od 22 do 28 czerwca br.

    Hodowcą cieląt, z których powstają produkty mięsne dostępne w ofercie Biedronki, jest Józef Wojewódzki, prowadzący gospodarstwo rolne w małej wsi na Mazowszu – Wojewódkach Dolnych. W 2016 roku jego gospodarstwo zdobyło prestiżową nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Producentów Bydła Mięsnego 2016.

    Józef Wojewódzki hodowlą bydła zajął się 9 lat temu. Nowo zakupione zwierzęta pochodzące wyłącznie od polskich hodowców po tym, jak trafią do jego gospodarstwa, przechodzą kwarantannę i pełny program profilaktyki chorób bydła wraz z odpowiednimi szczepieniami. Następnie podczas hodowli zwierzęta przebywają w specjalnie zbudowanym budynku inwentarskim, skonstruowanym w taki sposób, aby ułatwić jego izolację termiczną i dezynfekcję. Wewnątrz panuje odpowiedni mikroklimat zapewniany przez wloty kierunkowe powietrza, świetlik kalenicowy oraz system wentylacji grawitacyjnej. W budynku wyeliminowano wilgoć i przeciągi.

    Rolnik obecnie utrzymuje około 350 zwierząt, a miesięcznie sprzedaje 28 cieląt. Aby uzyskać produkt najwyższej jakości, dba o to, by były one odpowiednio żywione, dlatego większość zbóż oraz wszystkie pasze objętościowe przeznaczone na mieszanki posiada z własnej produkcji. Jak podkreśla, ważne jest też zapewnienie zwierzętom wysokiego poziomu dobrostanu oraz ograniczenie do minimum stresu cieląt.

    Biedronka nawiązała współpracę z Józefem Wojewódzkim w 2015 roku. Cielęcina pojawiła się w ofercie po raz pierwszy rok temu w maju. W tym roku oferta była już dostępna kilkakrotnie. Wprowadzenie mięsa do sklepów poprzedził staranny proces opracowania asortymentu, ustalenia dostaw oraz weryfikacje jakościowe. Jak twierdzi dostawca, Józef Wojewódzki:

    Bardzo cieszy nas nawiązanie współpracy z Biedronką. Najwyższa jakość produkcji jest naszym współnym priorytetem. Produkcja różowej cielęciny wymaga wielu nakładów finansowych związanych m.in. z zakupem wyselekcjonowanych cieląt, przygotowaniem wysokojakościowych pasz oraz wykorzystaniem specjalistycznych urządzeń. Dzięki Biedronce mamy możliwość stałego rozwoju naszego gospodarstwa.

    W ramach Festiwalu polskiej cielęciny w wybranych warszawskich sklepach sieci Biedronka dostępne są: sznycel cielęcy, stek cielęcy z kością, stek z polędwicy cielęcej, cielęcina na pieczeń, mięso cielęce na pieczeń, mięso cielęce na gulasz, mięso cielęce ekstra, kiełbasa z cielęciny i szynki wieprzowej z lubczykiem, mięso cielęce z kością. Cielęcina powraca regularnie do oferty czasowej Biedronki średnio co 2 – 3 tygodnie, w zależności od cyklu hodowli zwierząt.  

    O walorach cielęciny wypowiadają się eksperci Instytutu Żywności i Żywienia: 

    Cielęcina wyróżnia się jasną barwą oraz delikatnymi, cienkimi włóknami. Mięso cielęce jest mięsem chudym z najniższą zawartością tłuszczu sposród wszystkich gatunków mięs. Jest znakomitym źródłem pełnowartościowego białka, żelaza i witamin z grupy B. Cielęcina jest lekkostrawna i dzięki temu wykorzystywana szczegółnie w diecie dzieci i osób starszych – mówi dr n. med. Agnieszka Jarosz, ekspert IŻŻ.

    Więcej informacji o ofercie sieci Biedronka znajduje się na stronie www.biedronka.pl.
     

    BIURO PRASOWE
    Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

    Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

    Powrót do aktualności