Produkty bez laktozy w ofercie specjalnej Biedronki
Od 29 września br. w ofercie czasowej w sklepach Biedronka dostępne są produkty bez laktozy, m.in. mleko, jogurty, masło i sery żółte. Jest to kolejny krok sieci w kierunku osób o szczególnych potrzebach żywieniowych. Już od dłuższego czasu w Biedronce można również nabyć wybrane artykuły bezglutenowe.
Dla osób, które muszą unikać laktozy zawartej w mleku i jego przetworach, Biedronka przygotowała dedykowaną ofertę artykułów. Poza mlekiem UHT bez laktozy Prawdziwe o zawartości 1,5% tłuszczu, znajdującym się w stałym asortymencie sieci, Biedronka jako nowość do czasowej oferty wprowadza mleko UHT bez laktozy 3,2%, a także masło ekstra bez laktozy Mleczna Dolina.
- Mleko i przetwory mleczne są znakomitym źródłem wapnia, pełnowartościowego białka, witamin z grupy B oraz witaminy D. Natomiast osoby nietolerujące laktozy nie muszą już rezygnować z produktów mlecznych, ponieważ mogą wybierać specjalne artykuły, które jej nie zawierają – mówi dr n. med. Agnieszka Jarosz, ekspert Instytutu Żywności i Żywienia.
Dla wielbicieli serów Biedronka przygotowała produkty bez laktozy również z tej kategorii: serek wiejski oraz puszyste serki Delikate. Kolejną propozycję stanowią sery żółte Maasdamer i Gouda bez laktozy, produkowane według unikalnej receptury mistrzów serowarstwa. Oprócz tego dostępne są również jogurty bez laktozy: jogurt Aktiplus w różnych smakach oraz kremowy jogurt naturalny Fruvita, idealny na śniadanie z płatkami musli i owocami lub jako przekąska w ciągu dnia.
Produkty bez laktozy dostępne będą w sklepach Biedronka do 5 października br. lub do wyczerpania zapasów.
Biedronka na rzecz promocji właściwych nawyków żywieniowych
Biedronka od lat podejmuje wiele działań promujących prowadzenie zdrowego stylu życia, co znajduje odzwierciedlenie zarówno w ofercie, jak i w realizowanych wspólnie z partnerami projektach. Ich celem jest m.in. wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom osób ze szczególnymi potrzebami żywieniowymi oraz edukacja klientów na temat dobrego odżywiania.
Realizując to podejście, Biedronka jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce zaczęła w ramach produktów marki własnej oferować produkty bezglutenowe, licencjonowane przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej.
Od ponad 7 lat Biedronka współpracuje także z Instytutem Żywności i Żywienia, edukując konsumentów i rekomendując na podstawie wskazówek Instytutu właściwe nawyki żywieniowe. Zgodnie z zaleceniami IŻŻ Biedronka poddaje reformulacji produkty marki własnej w celu poprawy ich wartości odżywczej. Dzięki temu tylko w 2015 roku Biedronka udoskonaliła skład wielu produktów, zapobiegając tym samym wprowadzeniu na rynek 274 ton cukru, 69 ton soli i 11 ton tłuszczu. We współpracy z Instytutem Żywności i Żywienia sieć wprowadziła także nową linię własną produktów spożywczych „kcalculation – licz kalorie!” jako odpowiedź na zalecenia jego ekspertów, zgodnie z którymi codzienne menu należy komponować z uwzględnieniem dziennego zapotrzebowania na kalorie. Instytut jest także partnerem działań realizowanych przez Biedronkę: np. programu „5 garści zdrowia”, zachęcającego w ramach platformy www.5garscizdrowia.biedronka.pl do spożywania 5 porcji warzyw i owoców dziennie.
Więcej informacji na temat oferty na stronie internetowej www.biedronka.pl.
BIURO PRASOWE
Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com
Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.
Powrót do aktualności