Biedronka

Pobierz aplikację i oszczędzaj!

biedronka home

Twój sklep

Wybierz swój sklep
i sprawdź aktualną ofertę

Twoje ostatnie lokalizacje:

    Centrum prasowe

    17.01.2018

    „Dumni z tego, co nasze” – specjały kuchni polskiej w Biedronce

    Od 18 stycznia br. Biedronka rusza ze specjalną ofertą produktów kuchni polskiej. Pod hasłem „Dumni z tego, co nasze. Kuchnia polska” na półkach sklepów sieci klienci znajdą szeroki wybór produktów typowych dla polskiej kuchni, a w folderze tradycyjne przepisy: zraziki naprędce, befsztyk staropolski czy schab nadziewany kapustą. To kolejny przykład promowania rodzimych produktów przez Biedronkę. Sieć współpracuje z ponad 600 polskimi dostawcami, od których w 2017 roku pochodziło aż 92 proc. wszystkich artykułów dostępnych w ofercie Biedronki.

    Regionalne smaki dostępne w całej Polsce

    W ofercie „Dumni z tego, co nasze. Kuchnia polska” znalazły się m.in. produkty z linii premium Delikatesy kuchni: kiełbasy, kabanosy, pasztety, pierogi ruskie oraz z kaczką, śliwka kandyzowana w czekoladzie. Ponadto klienci sieci odnajdą także szeroki wybór ryb, takich jak: jesiotr (4,49 zł/100g), śledzie (1,49 zł/100g), szczupak (3,69 zł/100g) czy sandacz (4,49 zł/100g).

    Oferta Biedronki podkreślać będzie także bogactwo smaków charakterystycznych dla poszczególnych regionów kraju. Dzięki skali sieci, liczącej ponad 2820 sklepów, klienci w całej Polsce będą mogli skosztować wiodących produktów lokalnych, np. twarogu półtłustego włoszczowskiego 1 kg (9,99 zł/opak.) czy serka wiejskiego Krasnystaw, Włoszczowa lub z Mlekovity 200 g za 1,59 zł/opak. Sieć wprowadzi jeszcze więcej lokalnych specjałów w sklepach zlokalizowanych w danym regionie. Wśród nich będą masła, twarogi, gziki i majonezy. Przykładowo w kętrzyńskich Biedronkach dostępny będzie Majonez stołowy kętrzyński 460 g, a na południu Polski będzie można nabyć masło ekstra Czeladzkie od czeladników Polmlek. 

    Kulinarna uczta śladem Lucyny Ćwierczakiewiczowej

    Nowej ofercie Biedronki przyświeca filozofia, zgodnie z którą Polacy są dumni z polskiej tradycji kulinarnej. Takie podejście stało się inspiracją do sięgnięcia po przepisy Lucyny Ćwierczakiewiczowej, która na przełomie XIX i XX w. wydawała książki kucharskie, w tym popularny poradnik „365 obiadów”. Ta wybitna autorka literatury kulinarnej w przedmowie do 90. wydania poradnika pisała: Uważam za właściwe dodać, że świeżość i wybór dobrego prowiantu jest pierwszym warunkiem dobrej kuchni, bo ze złych rzeczy nic dobrego wytworzyć nie można. Dyspozycya w moich obiadach składa się zwykle z czterech dań, osoby oszczędniejsze prowadzące kuchnie z łatwością mogą odrzucić jedno z nich, a obiad stanowić jednak będzie całość.

    Według sprawdzonych przepisów Lucyny Ćwierczakiewiczowej, zaprezentowanych w folderze Biedronki, będzie można przygotować np. befsztyk staropolski z użyciem steków minutowych z udźca wołowego i mrożonych borowików Mroźna Kraina. Kupując filet ze szczupaka ze skórą Marinero, przyrządzić można szczupaka w śmietanie z ziemniakami po francusku, a świeżą perliczkę, mającą jasne, ciekawe w smaku mięso, warto upiec zgodnie z tradycyjnymi zaleceniami. Na deser Biedronka poleca dawne lody czy babkę nadziewaną, do których świetnie pasować będą np. brzoskwinie w syropie, z goździkami lub cynamonem Nasza Spiżarnia.

    Sztuka kulinarna w parze z grafiką

    Graficznym motywem przewodnim kampanii są ilustracje autorstwa Pawła Jońcy, nawiązujące do tradycji polskiej szkoły plakatu. Ozdabiają one m.in. segregator do przechowywania folderów kulinarnych Biedronki. Segregator ten od 18 stycznia lub do wyczerpania zapasów będą mogli otrzymać klienci, którzy kupią produkty z folderu „Dumni z tego, co nasze. Kuchnia polska” przy użyciu zarejestrowanej karty Moja Biedronka.

    Biedronka na co dzień wspiera polskie produkty i rodzimych dostawców

    Współpraca z polskimi dostawcami i budowanie z nimi długoterminowych partnerstw jest jednym z filarów strategii Biedronki. Aktualnie sieć współpracuje z ponad 600 polskimi partnerami handlowymi, wśród których są zarówno dobrze znane marki, jak i lokalni przedsiębiorcy. Dzięki tej współpracy w 2017 r. 92 proc. spośród wszystkich produktów w ofercie Biedronki pochodziło od krajowych dostawców. Ponadto z częścią polskich producentów Biedronka pracuje nad rozwojem, a nawet odbudową tradycyjnych polskich upraw, np. czosnku czy rodzimych odmian jabłek. Od ponad dekady sieć aktywnie promuje na co dzień polskie produkty i ich krajowych producentów. „Dumni z tego, co nasze” jest kolejną odsłoną akcji, zachęcających Polaków do sięgania po nasze najlepsze tradycje kulinarne.
    Więcej informacji na temat oferty sieci Biedronka można znaleźć na stronie www.biedronka.pl.

    BIURO PRASOWE
    Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

    Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

    Powrót do aktualności