Piąta edycja konkursu „Młodzi projektanci dla Biedronki” rozstrzygnięta
Martyna Juchniewicz, Zuzanna Milewska i Edyta Klaper – studentki Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi – zostały laureatkami piątej edycji konkursu „Młodzi projektanci dla Biedronki”. Ich zadaniem było stworzenie nadruków na tekstylia do dziecięcej sypialni. Produkty z projektami zwyciężczyń trafią do sprzedaży w sklepach Biedronka na początku 2018 roku.
Do tej edycji konkursu wpłynęło łącznie 39 projektów. Laureatki, studentki Wydziałów Tkaniny i Ubioru oraz Grafiki i Malarstwa ASP, otrzymały nagrody pieniężne w wysokości odpowiednio: 5 tys., 3 tys. i 2 tys. zł. Zwycięskie pomysły graficzne znajdą się na dziecięcych artykułach: pościeli, poduszkach, prześcieradle, kocu oraz piżamie.
Prace konkursowe były oceniane przez jury, składające się z kadry naukowej ASP w Łodzi, przedstawiciela organizatora – Jeronimo Martins Polska S.A., właściciela sieci Biedronka i reprezentanta firmy produkcyjnej. Szczególną uwagę zwracano na zgodność projektów z aktualnymi trendami przy jednoczesnym ich dostosowaniu do gustów najmłodszych odbiorców.
Realizowany w ramach współpracy między siecią Biedronka a łódzką ASP konkurs wpisał się już na stałe w program uczelni. – Cieszymy się, że co roku studenci chętnie biorą udział w konkursie „Młodzi projektanci dla Biedronki”. Jak sami podkreślają, jest on dla nich szansą na zdobycie cennego doświadczenia w branży handlowej – zaznacza Anetta Jaworska Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w JMP.
Konkurs „Młodzi projektanci dla Biedronki“ organizowany jest od 2013 roku. Daje studentom ASP szansę na praktyczne wykorzystanie wiedzy i przedstawienie projektu, który trafia do szerokiego grona klientów sieci Biedronka. W poprzednich edycjach studenci zaprojektowali: sukienki, tuniki, bluzki o charakterze wieczorowym oraz T-shirty, które łącznie sprzedały się w liczbie blisko 70 tys. egzemplarzy.
Projekt realizuje dwa z Celów Zrównoważonego Rozwoju, ustanowione przez ONZ w 2015 r.: cel 4. – Dobra jakość edukacji i cel 17. – Partnerstwa na rzecz celów.
Wsparcie utalentowanych debiutantów w obszarze literatury, grafiki i sportu przez sieć Biedronka
Biedronka wspiera także twórców książek oraz ilustracji dla dzieci. Co roku w konkursie „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, finaliści – pisarz oraz ilustrator – otrzymują nagrodę finansową w wysokości 100 tys. zł. Łącznie w dwóch dotychczasowych edycjach zgłoszono ok. 10 tys. prac tekstowych i graficznych. Wydane dwie książki sprzedały się w nakładzie ponad 65 tys. egzemplarzy.
Biedronka finansuje także rozwój piłkarskich umiejętności wśród najmłodszych, angażując się od 2014 roku w projekt Akademii Młodych Orłów, czyli bezpłatnych szkółek piłkarskich, prowadzonych przez PZPN. Tylko w tegorocznym sezonie w zajęciach bierze udział prawie 2500 dzieci. Sieć od kilku lat wspiera też działania Stowarzyszenia „Nadzieja na Mundial”, które organizuje Mistrzostwa Polski oraz Mistrzostwa Świata Dzieci z Domów Dziecka w piłce nożnej. Sieć Biedronka jest też partnerem projektu Fundusz Stypendialny Natalii Partyki, dzięki któremu już dwudziestu młodych sportowców otrzymało specjalne stypendia.
BIURO PRASOWE
Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com
Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.
Powrót do aktualności